2020. december 08. | 13:16

További szigorításokat eszközölnek az autóiparban.

Az Európai Unió törekvései egyértelműek azzal kapcsolatban, hogy az autóipar környezetszennyező hatása közelítsen a nulla irányába. Ennek ékes bizonyítéka az is, hogy a kibocsátási szabályokat évről-évre szigorítják. A mostani célkitűzés pedig az, hogy 2030-ra összesen 30 millió elektromos autó járja az európai utakat, közölte a Reuters.

Ez egy nagy lépést jelentene az iparág számára, hiszen az eladásokban még mindig csak ott tartunk, hogy a 2019-ig 1,8 millió elektromos és plug-in hibrid személyautót regisztráltak, amelyből a hibrid alapvetően nem nulla helyi kibocsátású. Az autóipari nagyvállalatok arra is figyelmeztetnek, hogy az infrastruktúra hiánya is sokat számít, hiszen kevés a töltőhely, mind elektromos, mind pedig alternatív üzemanyag szempontjából.

Habár az EU dokumentációi azt is tartalmazzák, hogy 2030-ig 3 millió új töltőhelyet és 1000 hidrogén üzemanyagtöltő állomást telepítenének. Egyébként Európában jelenleg körülbelül 200 ezer töltőpont van, ha az elektromos szegmenst nézzük.

Az EU tervezete nem csak az autóiparra koncentrál, hiszen kitér a vasúti forgalom, a repülők és a hajók forgalmának ökológiai lábnyomának csökkentésére. Vannak kitűzve célok ezekkel az ágazatokkal kapcsolatban is, azonban ezek még csak tervezetek. A cél mindegyik szempontjából a környezet fokozott védelme.

Amennyiben érdekelnek az autóipar teljesen elektromos modelljei, nézd meg alábbi tesztünket! Ha nem indul a videó, megnézheted az Alapjárat YouTube csatornáján.