Honda N600 - Kicsi a bors, de megy mint a disznó

Közzétéve:
2019-10-31, 09:50

Ez a kis Honda N600 egy igazi méregzsák.

Ez az autó végzett a Honda Super Tuner Legends Series első helyén az Egyesült Államokban. A szakértő bírói testület döntésének értelmében az átalakított kisautó a november elején megrendezésre kerülő SEMA show-n is látható lesz.

Hogy mi olyan különleges a szerény, fehér fényezésű N600-ban? Ennek a kérdésnek a megválaszolásáért tovább kell tekinteni a felszínnél. Ugyanis a motorháztető alatt található 800 cm3-es V4-es erőforrás eredetileg egy 1998-as Honda VFR800 motorkerékpárt hajtott.

Igaz, hogy csupán 116 lóerő leadására képes, viszont a kasztni sem nyom többet 650 kg-nál és 12 000-es fordulatnál még jól érzi magát a technika. Ezzel szerintem mindent elmondtam!

A Honda N600 statikus háttér előtt

Az N600 volt az első autó, amelyet a Honda az 1970-es években Amerikába vitt. A hetvenes évekre csak a külső dizájn utal, a nagy fordulatszámú motorhoz az eredeti motorkerékpár-szekvenciális sebességváltója csatlakozik , ami azt jelenti, hogy vannak kerékre szerelt fogaskerekek és lábbal kapcsolható gázkar. Nincs hátramenet sem, viszont mivel könnyű ezért akár egy öt éves gyerek is arrébb tudná tolni. 

A motorkerékpár-erőforrással ellátott Honda N600

A motor csak a hátsó kerekeket hajtja meg, a felfüggesztés és a fékek pedig mi másból származhatnának mint az első generációs Mazda MX5-ből. Szóval fix, hogy őrült tempóra képes és a kanyarsebessége sem kicsi. Így talán érthető miért volt szüksége öt évre Dean Williamsnek, a tulaj, Stephen Mines pedig türelmesen várta.

Az autós világ friss híreiért nézd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Ronny Urland Honda motoros Trabant 601S-je
2019. október 09.
Az európai hegyi felfutó sorozaton pirított a Honda motoros Trabant.
Nissan Silvia CSP311
2019. szeptember 01.
A Silvia vérvonala egészen 1964-ig nyúlik vissza, a korai generációkról azonban a legtöbben megfeledkeznek. A driftkirály egykoron még a raliban brillírozott!

További hírek