2019. október 25. | 14:45

A japánok azt ígérik, hogy már 2022-re minden modelljükben lesz elektromos hajtás.

Eredetileg 2025 volt a kitűzött cél, amikorra minden, a márka által kínált autóhoz elérhető kell legyen valamiféle hibrid vagy teljesen elektromos hajtáslánc. Most viszont Amszterdamban, a 2020-as modellévre megújuló Honda Jazz európai bemutatóján bejelentették, hogy ez az időpont már jóval korábban, 2022-ben eljön. Ettől az időponttól fogva nem lesz olyan típusa a márkának Európában, amiben valamilyen formában nem lesz villanyhajtás.

Az elkövetkező 3 évben a Honda legalább 6 elektromos vagy hibrid modellt fog bemutatni. Ennek a modelloffenzívának az első része lesz a 2020-ban érkező Honda e elektromos kisautó és az új Honda Jazz is, ami már kizárólag hibrid hajtáslánccal lesz kapható. Később még egy villanyautó és három plug-in hibrid csatlakozik a kínálathoz, melyek segítik majd a márkát abban, hogy flotta szinten képesek legyenek teljesíteni az érvénybe lépő szigorú károsanyag-kibocsátási normákat.

„A világon sehol máshol nem látható sebességgel változnak a környezetvédelmi előírások, a piac és a vásárlói szokások Európában. Ez azt jelenti, hogy az átváltás az elektromos modellekre gyorsabban történik, mint máshol a világban. Ennek megfelelően nekünk is hamarabb kell cselekednünk, hogy megfeleljünk a kihívásoknak” – magyarázta Tom Gardner, a Honda európai divíziójának alelnöke.

Hogy mi lesz még a következő 3 évben? Dízelhajtású új modell már biztosan nem. Az előírások és a csökkenő kereslet miatt a japánok elkaszálják a dízelmotort. Béke poraira.  Átcímkézik továbbá a hibrid modelljeiket is, az új Jazz fogja viselni elsőként az „e:HEV” plakettet, aminek a jelentése hibrid elektromos jármű lesz. A villanyautóik pedig feltehetően az e betűt kapják majd a fenekükre.

Forradalmi újításnak ígérkezik a Honda és a vezető európai energiaszolgáltató, a Vattenfall között született megállapodás is, amely keretein belül az elektromos autó tulajdonosok egyedi szerződéseket köthetnek a helyi áramszolgáltatókkal annak érdekében, hogy a lehető legkedvezőbb tarifákon és a hálózat szempontjából a legoptimálisabb időszakokban tölthessék Hondáikat. A szolgáltatás 2020-ban indul Nagy-Britanniában és Németországban, hogy aztán további európai országokban is elérhetővé váljék.