2019. szeptember 25. | 14:45

Feltörekvőben a hibrid- és az elektromos autók. Ennek következménye, hogy előbb vagy utóbb nyoma vész a dízeleknek az autómárkák kínálatából.

A Reuters magazin közleménye szerint a japán autógyártó 2019. szeptember 23-án, hétfőn jelentette be, hogy a közeljövőben visszaszorítanák dízelüzemű autóik sorozatgyártását, nem más, mint az elektromos autók javára. Ez az elhatározás egyben részét képezi a Honda azon elkötelezettségének, hogy 2025-ig az Európában értékesített állományának teljes egésze elektromosított legyen.

Vannak, akik a döntést némileg egy kalap alá vonják az autógyártó 2019. februárjában tett kijelentésével, miszerint a Honda 2022-ben felszámolja swindoni üzemét, ahol nem mellesleg a márka 1,6 literes dízelmotorjai készülnek.

Leáldozóban a dízeleknek, ez pedig egyértelműen a szigorúbb kibocsátási előírásoknak és a dízelkereslet jelentős csökkenésének tudható be. Számos autógyártó vállalat hibrid-és elektromos járművek gyártásával igyekszik megcélozni a beruházások mértékének növekedését, abban bízva, hogy ez egy életképes alternatíva lehet számukra.

A legújabb Honda CR-V szabadidő-autó, amelyet csapatunk is alapos tesztelés alá vetett, a már régóta szolgáltatott dízel opcióját egy benzin-elektromos hibrid meghajtás javára fordította, azaz a márka felhozatalában már csupán a Civic és a HR-V modellek kaphatók dízelmotorral.

Aztán ott van még például a következő generációs Honda Jazz, amiből csak hibrid változatot vásárolhatnak majd meg az ügyfelek, na meg persze a várva-várt, tisztán elektromos Honda e. Utóbbit a tervek szerint 2020-tól szeretné eladásra kínálni a gyártó.

Ahogy azt a cikk elején említettem, a Hondának már 2025-re vonatkozóan is vannak kitűzött céljai. A dízelüzemű autók gyártásának beszüntetése mellett ahhoz, hogy a kínálat 100%-a valamilyen elektromos meghajtással üzemelhessen a cégcsoportnak a jelenlegi felhozatal mintegy harmadára kell csökkentenie a modellváltozatok számát.

Állítólag ez az eljárás globálisan 10%-kal csökkentené a termelési költségeket, azt a pénzösszeget pedig a gyártó sokkal inkább tudná kutatásra és fejlesztésre fordítani.