2020. február 06. | 11:18

Ezek az első jelek, hogy a koronavírus milyen hatással van az autóipar működésére.

Köztudott, hogy Kína kulcsfontosságú szerepet tölt be a világgazdaságban, már csak azért is, mert ott készül a világ késztermeinek jelentős része. Nincs ez másként az autóipar területén sem, megszámlálhatatlanul sok alkatrészt készítenek szorgos kínai kezek. A kínai Hupej tartományból eredő koronavírus az emberáldozatok mellett komoly gazdasági károkat okoz az országban, a részben miatta, részben elővigyázatosságból bevezetett szankciók és korlátozások miatt.

Ezek kihatnak például a Hyundai autógyárainak működésére is. A dél-koreai üzemekben jelentős alkatrészhiány alakult ki, miután a kínai Kyungshin and Yura Corporation a vírus hatása miatt nem képes eleget tenni beszállítói kötelezettségeinek. A Hyundai összesen 7 gyárat üzemeltet Dél-Koreában, a jelenlegi állapotok miatt azonban mindegyik működését fel kell függesztenie 2020. február 7-től, mert létfontosságú alkatrészekből lett hiánycikk.

Ez hatalmas probléma a márkának, hiszen a termelésének a 40%-a fog kiesni egyik pillanatról a másikra. Természetesen a Hyundai vezetői mindent megtesznek annak érdekében, hogy mihamarabb helyreállítsák a normál üzemet, minden erővel alternatív megoldásokon és más régiókban tevékenykedő beszállítók felkutatásán dolgoznak. A márka által kiadott közlemény szerint akár már február 11-én vagy 12-én újraindulhat a termelés.

A Kínában tevékenykedő vállalatok azért nem tudnak teljes gőzerővel dolgozni, mert sok tartományban kötelező munkaszüneti napokat vezettek be, boltokat zártak be, sok helyen leállították a tömegközlekedést és a gyárakat csak a legszükségesebb személyzettel üzemeltetik. A koronavírus elleni küzdelem fontos tényezője annak megakadályozása, hogy sok ember tartózkodjon zárt térben egyszerre, mindezt pedig a felsorolt intézkedésekkel lehet elérni.