kedd - 2024. április 30.
25 °C
időjárástiszta égbolt
95 647 Ft
100 697 Ft
D 633 Ft

Íme 10 különleges autó a London Concours kínálatából

A svájci luxusórákat gyártó manufaktúra, a Montres Breguet által prezentált London Concours június 5-én nyitja meg kapuit a brit főváros szívében

A rendkívül izgalmas és extravagáns kiállítás 80-at mutat be a világ legértékesebb autói közül az Artillery Gardensben. A Top Gear szerint ezek lesznek a legérdekesebbek a gyepen.

Ferrari 288 GTO

Az 1984-es Genfi Autószalonon mutatta be az olasz gyártó akkori legújabb modelljét, amelyhez foghatót korábban nem látott tőle a nagyközönség. Az ikonikus 288 GTO a B csoport homologizációjára épült, tehát egy vérbeli versenyautó, amelyből összesen 272 darab készült, ebben pedig a 22-es szám díszeleg.

Jaguar SS1

A Jaguar elődje, a Swallow Sidecar Company gyártotta az SS1-et. 1932 február 25-én került a gyártósorra ez az első szériás modell, amelyet a 2000-es évek elején, több éven keresztül restauráltak. A London Concours egyik legtekintélyesebb résztvevője lesz.

Lamborghini Miura

Az 1966-os Miurát senkinek nem kell bemutatni, alapjaiban változtatta meg mindazt amit addig tudtak az autózásról. Ez az összes középmotoros, kétüléses szuperautó apja. Így egyetlen komoly kiállításról sem hiányozhat.

Lancia Aurelia B20GT Outlaw

Ez az autó a versenypályára született a tetővonal és a versenymódosítások mind ezt mutatják. A kiállása tekintélyt parancsolt már a Le Mans-i 24-óráson, a Mille Miglián és a Carrera Panamericanán is.

McLaren F1 XP-5

Nincs olyan ember a Földön, aki ne hallott volna az 1993-as McLaren F1-ről, amely a Formula-1-ben betiltott technikai megoldásokat tartalmaz. A másik különlegessége, hogy háromüléses, vagyis a sofőr középen foglal helyet, két utasa pedig két oldalt kissé hátrébb. Ahhoz, hogy megalkossák a tökéletes autót öt prototípust építettek a teszteléshez, az XP-5 volt az utolsó.

Mercedes-Benz SLR 722 Coupé

Ez a 2007-es példány a brit McLaren és a német Mercedes-Benz közös Forma-1-es törekvései vezettek az SLR 722-es megalkotásához, amely Sir Stirling Moss emléke előtt tiszteleg, aki az 1955-ös Mille Miglia olasz nyitottpályás versenysorozaton 7:22-kor rajtolt el.

Porsche Carrera 2.7 RS

Az 1972-es Párizsi Autószalonon mutatkozott be a 911-es érának ez a homologizációs változata. Könnyen felismerhető a széles hátsó kerekeiről és a ducktailről, amit későbbi modelleken nem nagyon alkalmaztak, mert ügyetlennek tartották.

Porsche 904 GTS

Hivatalos nevén a Porsche 904 Carrera GTS 1964-ben debütált és egy igazi ritkaságról van szó, hiszen 126 db készült belőle összesen. Több szempontból is egy korszak lezárását jelentette, hiszen ez volt a legendás Alexander Ferdinand Porsche utolsó tervezése, illetve tolsóként kapta meg Ernst Fuhrmann négyhengeres léghűtéses boxermotorját is.

Aston Martin DB5

Milyen is lenne egy brit Concours Aston nélkül? Mint a reggelem kávé nélkül, elképzelhetetlen. Időtálló formavilágát az olasz Carrozzeria Touring Superleggera tervezte 1963-ban. Két év alatt 1 000 db készült belőle, azonban már ekkor világhírnévre tett szert.

Ferrari Daytona

Az olaszok hivatalosan 365 GTB/4-nek keresztelték, viszont Daytona néven terjedt el. Úgy gondolom, hogy a történelem egyik legnagyobb érzelmi töltettel rendelkező modellje. A Miurát lepipálva korának (1968) leggyorsabb szériaautója volt. Vannak olyan modellek amelyekhez nem illenek bizonyos színek, na ez pont egy olyan kombináció.

Forrás: