A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) ígérete szerint iskolakezdésre kétszer három sávon haladhat majd a forgalom az M0-s autóút 1990-ben átadott Deák Ferenc (ismertebb nevén: Hárosi) Duna-hídján.

A hárosi Duna-híd összesen 3 szerkezeti egységből (a mederhídból, a budai- és a csepeli oldali ártéri hidakból) áll, ezek közül a Csepel-szigeti ártéri hídszerkezet 8. számú támaszánál további beavatkozás vált szükségessé. Ennek megerősítése most szerdán elkészült, csütörtök reggel aztán ismételt, a júliusit kiegészítő próbaterhelést végeztek a szakemberek a Csepel-szigeti ártéri híd szerkezetén.

hárosi Duna-híd

A Magyar Közút – sikeres mérési eredmények esetén – augusztus 28-30. között állíthatja vissza a kétszer három sávos forgalmi rendet a 6. számú csomópont teljes értékű megnyitásával együtt . A terelés kialakítása a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tervei szerint az iskolakezdésre elkészül, így még szeptember elseje előtt jelentős javuláson eshetnek át a térségi közlekedés feltételei.

Budapest főpolgármestere, Karácsony Gergely azt tapasztalta, hogy a hárosi Duna-híd újbóli lezárásával a háromszorosára nőtt az Erzsébet-híd forgalma. Vagyis felsejlett a politikus előtt, hogy iskolakezdéskor megbénulhat a főváros közlekedése, ezért a főpolgármester levélben fordult a kormányhoz az M0-s déli szakaszának felújítása miatt. Úgy tűnik, hogy a budapestiekkel együtt lassan ő is fellélegezhet.

Duna-híd

A hárosi Duna-híd vizsgálatai egyébként nem érnek véget az ősz beköszöntével, de a NIF azt mondja, a további méréseket már a közúti forgalom legkisebb zavarása mellett is el tudják végezni a szakemberek szeptember közepe és október vége között. Ezekre a mérésekre vasárnap kora délelöttönként kerítenek majd sort a szakemberek. A vizsgálatsorozat után dönt a NIF arról, hogyan lehet szavatolni további 30 évre a híd biztonságos működését.

Az M0-s déli szektorának felújítására 26 milliárdot szánt a magyar állam, emlékeztet az RTL Híradó. Az úton a felújítás megkezdésekor naponta átlag 120 000 jármű haladt át.