2019. április 27. | 09:11

A japán autósok hivatalos szezonnyitója a Red Sun Fest, amely a Sebesség Fesztivállal karöltve zajlott a Tököli Repülőtéren

Immáron az 5. Red Sun Fest japán autós szezonnyitó zajlott le a Tököli Reptéren, melynek másik végén üvöltő motorokkal füstölték a gumit a Sebesség Fesztivál indulói. Bár cikkem kissé megkésve írom, ennek nem a rendezvényre leszakadó eső, vagy az összejövetel minősége az oka, sok volt a dolgom, na! De végre eljutottam odáig, hogy megírjam neked beszámolómat.

Kezdésnek rettentően korán keltem, majd 8:30-kor már a Lurdy Ház parkolójában álltam néhány Nissan 200sx és Miata társaságában. Míg összevártuk a csapatot, könnybe lábadt szemekkel konstatáltam, hogy az akkorra már másfél hónapot számláló lakatolási és fényezési munkák bár az utolsó pillanatban fejeződtek be, de roppant jól sültek el az autómat tekintve. Nem csak a ruha lett rendbe rakva a kis autón, hiszen új felnik és új futómű is került alá, így nagy reményekkel indultam neki a Red Sun autós szépségversenyének is.

No de miután mindenki megérkezett és indulásra készen állt, Csepelen keresztül haladva Tököl felé vettük az irányt és bő félóra alatt megi is érkeztünk. Mire mi kiértünk, már javában zajlott a tematikus parkoltatás, minket is kegyetlenül szét parancsoltak a Nissanokkal, de bánni azért nagyon nem bántunk.

A nap eseményeit nehéz lenne egyetlen cikkben leírni, hiszen annyi minden történt és én olyan büszke voltam az elkészült autókámra, hogy szinte el is felejtettem, melyik univerzumban vagyok. Az idei év azonban hozott némi változást mind a tervezett, mind a megvalósult programokat tekintve. Először is idén nem volt gyorsulási verseny. Meg kell mondjam ezt a dolgot én aztán annyira nem bánom, hogy semennyire. Még örülök is, hogy nem kellett boldog boldogtalant kerülgetni, akik gyorsulni vágynak a 75 lovas elsőkerekes autóikkal. Persze nem hibáztatok senkit, hogy élményt keres, de egyenesen menni csak sok lóval izgalmas.

Volt helyette azonban szlalom/amatőr drift pálya felállítva, amelyen szintén boldog boldogtalan kipróbálhatta magát, viszont a pálya felépítése és a „racsing” már elriasztotta a szakadt civiccel és swifttel jampizó tuner józskákat attól, hogy feleslegesen foglalják a helyet. Bevallom őszintén én sem mentem a szlalom pálya közelébe sem, hiszen még szőrösek voltak az új abroncsaim az új felnimen. Ez nem az a buli volt. Pedig, ha valamit, akkor az MX-5-t erre teremtették, na sebaj. Legközelebb.

Tehát nagyban zajlott az amatőr szlalom és drift a reptér egyik végén, a másikon pedig pro szériás drifterek szaggaták a betont. Eközben lezajlott egy Shiba Inu kutyás bemutató, egy japán dobos bemutató, és volt autós szépségverseny is. Amelyen három kategóriában lehetett indulni, gyári, kicsit tuningolt és erősen tuningolt kategóriában. Az esemény ezen része volt az, ahol idén először aktívan is részt vettem. Azaz neveztem a kocsimat. És nyertem. Ennyire büszke ember még nem volt, mint én azt hiszem. No de ez a cikk nem az önfényezésről szól, de képtelen voltam eltitkolni a dolgot. Sorry not sorry.

Sajnálatos módon délután leszakadt egy oltári nagy eső a rendezvényre, a driftpályán az 5-600 lovas gépek küzdöttek a tapadás teljes hiányával, mindenki behúzódott a sátrak alá és kocsijaik védelmébe, így tettünk mi is a csajokkal hárman. A vicc csak az volt, hogy a Miata állt legközelebb. Képzelheted… :D Szóval a szokásos limbo, felni kitartó verseny és a lányoknak szóló szépségverseny is elmaradt, hiszen az egészet elmosta az eső. Nem mondanám, hogy bánom nem sok mindenről maradtunk le.

Utólag az esemény Facebook oldalán láttam némi negatív visszhangot, de a jó magyar ember úgyis mindig dörmög valamin, ha semmi oka sincsen rá akkor is. Nem szaporítanám tovább a szót, készítettem egy kis galériát a Red Sunon felvonult autókról, jó szórakozást kívánok hozzá!