Évfordulós kiadások érkeznek mind a Nissan Z mind pedig a GT-R széria tagjaihoz

Közzétéve:
2019-04-25, 14:19

Nissanéknál kétszer gondoltak akkorát a mérnökök, hogy egy fél évszázadra (és tovább) beleégessék magukat minden autóőrült agyába. Amikor megalkották az első Z-t, azaz az S30 kasztnit, majd amikor az első GT-R-t azaz a Hakosukát. Mondanom sem kell, hogy mind a két autóért odaadnám bármimet is, még ha csak belegondolok, hogy tulajdonomban van egy ilyen autó is hajlamos vagyok „szemkönnybelábadni”.

Most pedig 2019-ben 50 éves mind a két csoda és ennek méltó emléket állít a gyártó. Hivatalosan a GT-R 2018-ban volt 50 éves, ennek örömére érkezett egy GT-R50 elnevezésű modell, amelynek alapja az R35 GT-R, dizájnjában pedig a szintén 50 éves Italdesign munkája is belekerült. Ezután bejelentették nem régiben a klasszikus Skyline festésekkel ellátott limitált szériát, az R35-ből, amelyet többek között a legendás Bayside Blue színben is megvásárolhatsz, amit az R34 szérián láthattál utoljára.

Nissan R35 GT-R évfordulós kiadás felette az előző Skyline generációkkal

Nissan R35 GT-R évfordulós kiadás Bayside Blue színben

Ha ennyi nem lenne elég, most a 2019-es New York International Autoshow keretei között mutatták be a 2020-as NISMO GT-R-t és a 370Z évfordulós kiadását is. Mindezeken felül „mr. GT-R” azaz Hiroshi Tamura a NISMO és GT-R részleg főmérnöke néhány infót is elejtett a már-már öregedő modellek utódairól. Többek között szó esett arról, hogy mind a Z mind a GT-R-ek esetében az elmúlt 50 évben többször felmerült, hogy egy kicsit dagik. Akarom mondani nehéznek érződnek. Személy szerint volt már szerencsém R35-höz, R33-hoz, 350Z-hez, 240Z-hez, 370Z-hez és egyikben sem jutott egy büdös pillanatig sem eszembe, hogy fú, de nehéz ez a kocsi…

Nissan R35 GT-R NISMO Skyline az előző Skyline generációkkal

Inkább csak nyeltem el a könnyeim és a visszatarthatatlan sikoltozást miszerint AKAROM! De biztos, Én vagyok a kivétel és a személy, aki túlságosan is elfogult, minden esetre valamivel könnyebb érzetű, de teljesítményben ugyanilyen, esetleg erősebb gépekre lehet számítani. Elhangzott a kiállításon az is, hogy a következő generációkat a felhasználók fogják ihletni. A főmérnök ennyit kért mindenkitől, akinek beleszólása lesz, vagy megkérdezik a véleményét:

„Kérlek vezesd. Vezesd és utána mondd el mit éreztél” – ezek voltak Tamura szavai, amivel egyértelműen kifejezte, hogy a Z és a GT-R is egy újabb lépcsőre fog lépni, bár a konkrét tervek még nem indultak útjukra.

Ha az ügyfelek jobb köridőre vágynak, megkapják majd, ha jobb aerodinamikára, akkor pedig azt. Mindenképpen az ügyfelek véleménye fog dönteni arról is, hogy kap-e elektromos rásegítő rendszert bármely modell vagy maradnak a jól megszokott belsőégésű benzinbestiáknál. Ez egyelőre még a jövő zenéje, de úgy fest, kellemes dallam kerekedik majd ezekből is.

Nissan 370Z Club Sport Anniversary kiadás fehér-piros liveryvel

Nissan 370Z Club Sport Anniversary kiadás fehér-piros liveryvel

Nissan 370Z Club Sport Anniversary kiadás fehér-piros liveryvel

A kiállításon egyébként nem csak az új NISMO darabok voltak kiállítva, hanem a Z és a GT-R szériából is több modell helyet kapott a standon, valamint természetesen a limitált szériás kiadások is villogtatták fényezésüket. Mivel az évfordulós GT-R-ről már írtam nektek egy cikket, most a Z Anniversary kiadásába mennék bele egy kicsit mélyebben.

Először is, ha egy ilyen modellre vágysz, akkor rendelkezned kell körülbelül, árfolyamtól függően közel 11 millió forinttal. Ebből megkaphatod majd a 370Z Sport Coupe 50th Anniversary kiadását, 6 sebességes manuális váltóval. Ha azonban lusta gyerek vagy és a 7 fokozatú automatára vágynál, hozzá kell még csapnod az árhoz nagyjából 300 000 forintot. Így alakul majd az évfordulós kiadás árfekvése.

Nissan 370Z Club Sport Anniversary kiadás piros-fehér liveryvel egy híd lábánál

Nissan 370Z Club Sport Anniversary kiadás piros-fehér liveryvel egy híd lábánál

A legnagyobb változást a megjelenés hozza, a felhasználók választhatnak egy fehér-piros és egy ezüst-fekete évfordulós livery közül, amelyeket a 46 BRE (Brock Racing Eneterprise) 240Z ihletett. A 240Z sokáig versenyzett a SCCA National Championship keretei között, ahol a leghíresebb pilóta John Morton volt, a színösszeállítások az akkori versenyautót idézik. A legpatinásabb visszaemlékezés az S30-ra a fényszóróktól induló és a hátsó ablak alatt háromszögben végződő sáv, amely a 240Z C oszlopát hívatott szimbolizálni.

Az évfordulós kiadásokat megszabadította a Nissan az első toldattól és a hátsó spoilertől is, hogy egy még letisztultabb formát adjon a vásárlóknak. Az autó belsejét Alcantara bőrbe csomagolták, beleértve a kormánykereket is. A szarvasbőr ülések egyedi varrással és dombornyomott 50 éves jubileumi logóval érkeznek, valamint a sötét króm díszítések is a limitált széria részei. Az 50. Évfordulós embléma a fordulatszámérőn is megjelenik.

Nissan 370Z Club Sport Anniversary kiadás ezüst-fekete liveryvel vízparton

Nissan 370Z Club Sport Anniversary kiadás ezüst-fekete liveryvel vízparton

Motorikusan nem változtat a gyártó a 370Z évfordulós kiadásain, tehát továbbra is a 3,7 literes V6-os ül majd a motortérben, amely 332 lóerőt produkál 366 Nm-es nyomatékkal. A Nissan közzétette a 2020-as 370Z árlistáját is, az alapmodell manuális váltóval nagyjából 8,5 millió forintról indul majd, míg a lista tetején megközelítőleg 13,3 millió forintnál áll majd meg a NISMO kiadás 7 sebességes automata verziójánál.

További autós hírek

Megint hihetetlen videó került fel az Internetre. Gondolta a hölgy, hogy benzint vásárolna a kúton, de nem az autóba töltené,…

Lassan minden nagyképűség nélkül állíthatjuk, hogy kb. mindent láttunk, ami a budapesti forgalomban tapasztalható. Viszont ekkora idiótát még tényleg nem…

Korábban már hírül adta az MTI, hogy Magyarországon is elkezdik az E10 benzinre való átállást, mely magasabb bioetanol tartalmat jelent.…

Baleset történt 2019. december 11-én 8 óra 44 perckor, az M1-es autópálya 144. kilométerszelvényében, a Hegyeshalom felé vezető oldalon. Egy…

A kamionos egyszerűen nem látta a gyalogost, aki közvetlenül előtte akart átmenni az úton. A hatalmas súly miatt a gyalogost…

Kapcsolódó írások

2018. október 31.
Nagy kár, hogy Te sosem veheted majd meg, és én sem
Limitált példányszámú Nissan GT-R
2019. január 04.
Egy hójáró Juke, egy limitált GT-R, színes X-Trail és egy furgon: elég vajon lenyűgözni az embereket?
Toyota Supra mögötte a Nissan GT-R és a Yamaha
2019. augusztus 07.
Ez az átalakított Supra lazán legyorsul mindenkit.
8 wangani hős
2017. május 16.
A japán autógyártás fénykorát a 90-es évek közepétől a 2000-es évek közepéig élte. Ekkor égtek a legjobban a bizonyítási vágytól, hogy autóik nem csak unalmas hétköznapi eszközök, hanem igenis komolyan kell venni őket a sport és élményautózás terén is az egész világon.