2019. április 17. | 17:13

És még másnak is, hiszen az 50. évfordulós kiadásból a bejelentés szerint újabb példányok érkeznek, és mind a Skyline történelem ikonikus darabjainak színeiben pompázik majd

Bár a legtöbb rajongó és tulajdonos szerint is megérett már az R35 a modellfrissítésre, a Nissan még csavart egyet a jelenlegi kasztnin és egy évfordulós kiadással rukkolt elő. Nem is akármilyennel, hiszen az elmúlt 50 év legikonikusabb Skyline karosszéria színeit kínálja a Nissan a jubileumi darabokhoz.

Az első az R34-ről már jól ismert és talán legklasszikusabb livery a Bayside Blue kék szín egy fehér „menj gyorsabban csík” kiegészítéssel, amely a kocsi motorháztetejétől középen húzódik végig az autó egész hosszán. Ezt a színt az R34 óta semelyik modelljén sem használta a Nissan. A négy rétegben felvitt festék réteget kettős hőkezeléssel véglegesítik, így jönnek ki szépen a csúcsfények és a mélyebb tónusú részetek is egyaránt. Természetesen a kerekek is kaptak egy nagyon mélykék felhangot.

A 2020 GT-R 50th Anniversary Edition nem csak az R34-ről ismert kék színben lesz elérhető. Az évfordulós modellt megvásárolni kívánó ügyfelek választhatják majd az R32-től kölcsönzött Pearl White színt piros versenycsíkkal, vagy a Hakosukán szinte kötelező Super Silvert fehér csíkozással.

A beltérben egy speciális szürke árnyalat uralkodik, amely más GT-R-ben nem elérhető. Egyedi kormánykerék és váltógomb is jár az évfordulós kiadáshoz. Az egyedi dombornyomott üléseket Alcantara felületek egészítik ki, a napellenzőket is beleértve. A műszerfal Nappa bőrbe van csomagolva, melyet Takumi-stílusban kiviteleztek, azaz tökéletes és művészi.

„Nagyon elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy a GT-R 50. évfordulójára készülő kiadás kiemelkedő legyen. Bár a külső és belső módosítások apróságoknak tűnhetnek, mégis nagyon hatásosak, különösen a fényezés esetében, ahol megtartottuk az autó vonalait és általános megjelenését mégis modernebb lett és élesebb helyenként” – mondta Shinichiro Irie, a GT-R design vezetője.

A 2020-as GT-R család 3 tagja lesz elérhető a vásárlók számára az új évfordulós kiadás mellett. Az érdeklődők választhatnak Premium, Track Edition és egy hardcore NISMO kiadás között. Egyes térségekbe érkezik majd a Pure Prestige és a Black kiadás is.

A mai napig kézzel szerelt 3,8 literes ikerturbós V6 motor még mindig 565 lóerőt fog termelni, de a mérnökök sok apró finomhangolást hajtottak végre. Többek között új turbófeltöltőket raktak a gépbe, hogy alacsony tartományokon javuljon a fojtószelep reakció, az 5%-os hatékonyságjavulás mellett gondoltak még a kipufogórendszer optimalizálására is.

Került a rendszerre titán hangtompító, amely kékes díszítéssel érkezik. A felfüggesztés sem maradt érintetlen, hiszen egy jobb kanyartulajdonságokkal megáldott adaptív futómű került a gép alá, amelynek menetteljesítménye egyszerre stabilabb, mégis „suhanósabb”. Az új fékrásegítő rendszer is kiváló jellemzőket tudhat magának, hiszen növeli a kezdeti fékezési reakciót, miközben lineárisabban és pontosabban tartja a járművet az úton. Sokkal kevesebb emberi korrekcióra van szüksége, mint a felmenőnek, akár 300 km/h sebességnél is.

Talán a második legfelemelőbb hír a GT-R kapcsán, hogy a 2020-as modell felhozatalából a kikerül egy Track Edition is, amit kifejezetten pályaautózásra szán a gyártó. A motorháztető alatt dobogó szívet a GT-R NISMO USA specifikus kiadásából kölcsönözték, amely 600 lóerőre duzzasztja a „dzsitiaro” teljesítményét, valamint 20%-kal jobb reakció időt mutat gyorsulás közben, teljes gázon.

Azoknak a vásárlóknak, akik a Track Edition mellett döntenek, a gyártó karbonszálas tetőt kínál és különleges Brembo kerámia fék szettet.

„A 2020-as GT-R-rel igyekeztünk megtartani az autó azon koncepcióját, amely a végső és legtökéletesebb vezetési élményt nyújtja. Miután megragadod a kormánykereket azonnal érezned kell, hogy a világ legkielégítőbb kocsijában ülsz mind fizikailag mind szellemileg” – nyilatkozta Tamura.

Nekem egyébként nagyon tetszett az Ital Designnal közös GT-R 50 is, és nagyon örülök, hogy az R34-től kapja a színét az egyik verzió. Neked, hogy tetszik?