2019. október 29. | 14:43

A Ferrari újdonsága egy vérbeli versenygép.

Fontos állomáshoz érkezett a 488-as sportautó fejlesztése, ugyanis a GT3 modell jövő évi Evo kivitele is elkészült. Ez a 2020-as GT3 bajnokságára optimalizált kiadás, amely esetében nagy hangsúlyt fektettek az aerodinamikai elemek továbbfejlesztésére. A „sztenderd” GT3-at nagyjából négy éve mutatta be a Ferrari, az új változat pedig a Finali Mondialin mutatkozott be az olaszországi Mugellóban.

A leglátványosabb változás az első lökhárítón látható, ahol mindent az optimális légáramlásnak vetettek alá. A gyáriak szerint 18 000 munkaórát vett igénybe ennek az alkatrésznek a kidolgozása, melyben rengeteg kalkuláció és számítógépes teszt is benne volt. Így igyekeztek a lehető legnagyobb stabilitást kölcsönözni a sportautónak. Kis szárnyakkal növelték a leszorítóerőt, valamint nagyobb beömlők is láthatóak a Ferrari frontrészén.

A GT3-specifikus változat valamivel hosszabb tengelytávval is rendelkezik, melynek köszönhetően mérsékelni tudták a gumikopást, és így könnyebben átalakítható a jármű a GTE sorozatra. A hátsó szegmensen is finomítottak a megfelelő légáramlás érdekében, ráadásul az autó súlyából is lefaragtak. Az új kagylóülés például 2,4 kilóval könnyebb, mely ezen a szinten már számít. Az alacsonyabb súly azt is jelenti, hogy a megfelelő ballaszttal csökkenthető az autó súlypontja.

Az új modellhez egy „24 órás KIT” is készült, mely több hasznos elemet tartalmaz. A módosult lökhárítón extra fényforrásokat helyeztek el, a kuplung karbonszálas anyagból készült, a fékrendszer pedig a GTE kiviteléhez hasonló. A csomag néhány extra visszajelző lámpát is tartalmaz, mely a hűtésről és az üzemanyagrendszerről tájékoztatja a pilótát.

A Ferrari szerint már létező 488-as modellekre is alkalmazható az Evo rendszer, melyet egy csomagban lehet megvásárolni, és amely az ABS valamint a kipörgésgátló működését is finomítja. A V8-as motor egyébként megmaradt, a programozását azonban átdolgozták a jobb nyomatékgörbe érdekében.

Amennyiben szívesen nézegetnél még Ferrari 488-at, nézd meg az Alapjárat ezen videóját: