Itt az új RS Q3 és annak Sportback kivitele

Közzétéve:
2019-09-27, 13:54

Az Audi SUV modelljének csúcsváltozata ütős kívül és belül.

A négykarikás gyártó nem sokkal a Q3 Sportback bemutatása után feltette a Q3 szériára a koronát az RS kivitelekkel, melyek kívül és belül is egyedi megoldásokat tartalmaznak. Az egyébként Győrben gyártott Q3 és Q3 Sportback sportváltozatait már messziről meg lehet ismerni a nagy méretű, fényes fekete méhsejt mintával ellátott hűtőrácsról és a lökhárítóba vágott légbeömlőkről. Az agresszív orr-részt pedig bumeráng alakú betétek foglalják keretbe.

2019-es Audi RS Q3 elölről
2019-es Audi RS Q3 hátulról

Egy kicsit hátrébb haladva küszöbtoldatok láthatók, az autó farán egy finom spoiler, továbbá diffúzorszerű lökhárítókialakítás és két hatalmas kipufogóvég jelzi, hogy ez nem az 1,5-ös TSI kivitel. Lehet kérni hozzá 20-as és 21 colos felniket is, különböző kialakításban. A beltér szintén igazodik a sportos stílushoz, lapított aljú sportkormány, alumínium pedálsor és fém küszöbelemek várják a bent ülőket. Karbonszálas és magasfényű betéteket egyaránt találni, az ülések pedig bőr vagy Alcantara borítással is kérhetőek. A méhsejt mintázat és az egyedi varrás még egyet csavar az összképen, így igazán látványos a kabin.

2019-es Audi RS Q3 Sportback szabadban

2019-es Audi RS Q3 Sportback hátulról

Ami a hajtást illleti, az SUV-k orrában egy 2,5 literes, öthengeres turbómotor dolgozik 395 lóerővel és 480 Nm-es maxikmális nyomatékkal. Ezt az erőt egy 7 fokozatú DSG váltó juttatja el mind a négy kerékhez, melynek következtében a Q3 RS 4,5 másodperc alatt van százon. A végsebességet természetesen 250 km/órára korlátozták biztonsági okokból, ám kérésre 280-ra emelik ezt az értéket.

A nagy teljesítményhez megfelelő stabilitás is kell, ezért az autókba sportfutóművet szereltek, mellyel 1 centivel közelebb került a Q3 és a Q3 Sportback a talajhoz. Valamivel sportosabb lett a kormányzás is, valamint nagyobb fékeket helyeztek fel. Elöl 375 mm-es, könnyített acél tárcsákat fognak a hatdugattyús nyergek, míg hátulra 310 mm-es féktárcsák kerültek. Felárért kerámia rendszer is kérhető alumínium nyergekkel, mellyel hatékonyan lehet növelni a fékhatást. Szintén plusz pénzért akár RS sportfutómű is rendelhető, mely adaptív lengéscsillapítókat tartalmaz.

2019-es Audi RS Q3 beltere

További érdekes hírekért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorának legújabb videóját!

Forrás:

További autós hírek

Tényleg elképesztő anyagokat küldtök mostanság és egyre durvábbak ezek… Ez a felvétel az Árpád hídon készült. Valahogyan a villamos sínekre…

Ketten meghaltak hétfőn a 42-es főúton Biharkeresztes és Mezőpeterd között, amikor két kamion frontálisan összeütközött – közölte a Hajdú-Bihar Megyei…

A zebrán gázolták el Veress László színészt, aki később belehalt a sérüléseibe. Veress Lászlót, a sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színház nyugalmazott színművészét…

Igen… azokat a pillanatokat is elkapják az egyre terjedő fedélzeti kamerák, amikor a fizikát készülnek meg…@ni a “nagytudású”, nagyarcú “sofőrök”.…

Annyira tipikusan szürreális a videón látható jelenet, amit olvasónktól kaptunk, hogy legszívesebben elszégyelnénk magunk. Nincs mese, erre születni kell. Nem…

Kapcsolódó írások

2019. január 21.
A teljes felsőkategóriás szegmens növekedett az elmúlt évben Magyarországon
Mercedes G-osztály SUV elölről
2019. június 16.
Az Euro NCAP eddigi töréstesztjei alapján ezek az SUV modellek állnak az élen
1984 Ford Bronco XLT, barna SUV, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 14.
1980-ban mutatkozott be a Ford Bronco harmadik generációja. Az évek múlásával több apró módosításon esett át, de a széria csak 1984-ben nyerte el legmarkánsabb jellegzetességeit
Toyota RAV4 2019
2018. november 16.
A fejlesztőknek annyira tetszett a végeredmény, hogy a RAV4 városi terepjáróból abszolút el tudnak képzelni egy versenybe illő kivitelt is.