Itt az új RS Q3 és annak Sportback kivitele

Közzétéve:
2019-09-27, 13:54

Az Audi SUV modelljének csúcsváltozata ütős kívül és belül.

A négykarikás gyártó nem sokkal a Q3 Sportback bemutatása után feltette a Q3 szériára a koronát az RS kivitelekkel, melyek kívül és belül is egyedi megoldásokat tartalmaznak. Az egyébként Győrben gyártott Q3 és Q3 Sportback sportváltozatait már messziről meg lehet ismerni a nagy méretű, fényes fekete méhsejt mintával ellátott hűtőrácsról és a lökhárítóba vágott légbeömlőkről. Az agresszív orr-részt pedig bumeráng alakú betétek foglalják keretbe.

2019-es Audi RS Q3 elölről
2019-es Audi RS Q3 hátulról

Egy kicsit hátrébb haladva küszöbtoldatok láthatók, az autó farán egy finom spoiler, továbbá diffúzorszerű lökhárítókialakítás és két hatalmas kipufogóvég jelzi, hogy ez nem az 1,5-ös TSI kivitel. Lehet kérni hozzá 20-as és 21 colos felniket is, különböző kialakításban. A beltér szintén igazodik a sportos stílushoz, lapított aljú sportkormány, alumínium pedálsor és fém küszöbelemek várják a bent ülőket. Karbonszálas és magasfényű betéteket egyaránt találni, az ülések pedig bőr vagy Alcantara borítással is kérhetőek. A méhsejt mintázat és az egyedi varrás még egyet csavar az összképen, így igazán látványos a kabin.

2019-es Audi RS Q3 Sportback szabadban

2019-es Audi RS Q3 Sportback hátulról

Ami a hajtást illleti, az SUV-k orrában egy 2,5 literes, öthengeres turbómotor dolgozik 395 lóerővel és 480 Nm-es maxikmális nyomatékkal. Ezt az erőt egy 7 fokozatú DSG váltó juttatja el mind a négy kerékhez, melynek következtében a Q3 RS 4,5 másodperc alatt van százon. A végsebességet természetesen 250 km/órára korlátozták biztonsági okokból, ám kérésre 280-ra emelik ezt az értéket.

A nagy teljesítményhez megfelelő stabilitás is kell, ezért az autókba sportfutóművet szereltek, mellyel 1 centivel közelebb került a Q3 és a Q3 Sportback a talajhoz. Valamivel sportosabb lett a kormányzás is, valamint nagyobb fékeket helyeztek fel. Elöl 375 mm-es, könnyített acél tárcsákat fognak a hatdugattyús nyergek, míg hátulra 310 mm-es féktárcsák kerültek. Felárért kerámia rendszer is kérhető alumínium nyergekkel, mellyel hatékonyan lehet növelni a fékhatást. Szintén plusz pénzért akár RS sportfutómű is rendelhető, mely adaptív lengéscsillapítókat tartalmaz.

2019-es Audi RS Q3 beltere

További érdekes hírekért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorának legújabb videóját!

Kapcsolódó írások

2019. január 21.
A teljes felsőkategóriás szegmens növekedett az elmúlt évben Magyarországon
Mercedes G-osztály SUV elölről
2019. június 16.
Az Euro NCAP eddigi töréstesztjei alapján ezek az SUV modellek állnak az élen

További hírek