Ezúttal San Franciscóban kapott lángra egy Tesla Model S
Röviddel azután, hogy egy Tesla Model S spontán porig égett egy sanghaji zárt parkolóban, a San Franciscó-i Tűzoltóság nyilatkozatban közölte, hogy vizsgálják egy újabb Tesla Model S-t érintő tűzeset okait. A tűzoltók 2019. május 3-án, egy éjfél után nem sokkal érkező telefonos bejelentésre reagálva szálltak ki a helyszínre, ahol egy, a hátuljánál erősen füstölő Teslát találtak. Szerencsére sikerült gyorsan ártalmatlanítani a tüzet, mielőtt az átterjedhetett volna az ott parkoló többi autóra vagy az épületre. Sérültekről nem érkezett jelentés.
Az okokat egyelőre nem tudni, annyi bizonyos, hogy a Tesla nem volt töltőn, amikor az eset történt, de nem lehet tudni, hogy sérülés vagy egyéb rendellenesség okozta-e a tüzet. Mint minden gépjárműtüzet, úgy ezt is hivatalos vizsgálat követi majd. A tűzoltók nyilatkozatára reagálva, természetesen a Tesla is megszólalt az ügyben.
„Az autóinkról elmondható, hogy tízszer kisebb eséllyel gyulladnak ki, mint a hagyományos, belsőégésű motorral szerelt társaik. Ennek ellenére hisszük, hogy még ez is sok, törekszünk az esetek számát nullára redukálni. Ebben a konkrét esetben még nem kaptunk semmilyen hivatalos vizsgálati információt, amely alapján megállapítható lenne, hogy magával az autóval volt probléma vagy sem” – tájékoztatott a Tesla a Twitter oldalán.
A mostani volt a második eset néhány hét leforgása alatt, hogy lángba borult egy Tesla Model S. 2019. április 21-én egy kínai mélygarázsban égett ki teljesen egy példány. A térfigyelő kamerák felvételei alapján magától kezdett füstölni az autó, majd másodpercekkel később – feltehetően az akkumulátor – berobbant. Sajnálatos módon a Tesla is és mindkét autó, amelyek mellette parkoltak, szintén megsemmisültek a tűzben.
Adódik a kérdés, hogy vajon veszélyesebbek-e a Teslák, mint a hagyományos társaik, és úgy általában veszélyesebbek-e az elektromos autók, mint a belsőégésűek? Az utóbbi időben sok tűzesetről hallani Elon Musk négykerekűivel kapcsolatosan, ám megjegyzendő, hogy a Teslákat érintő esetek sokkal nagyobb médiavisszhangot kapnak, mint a „normál” autók tüzei.
Az igazság az, hogy nem kell temetni a villanyhajtást, a statisztikák szerint sokkal nagyobb eséllyel gyulladnak ki a konvencionális hajtású járművek, mint az elektromos autók, főleg, ha egy balesetben sérül az üzemanyagellátó rendszerük. A spontán tüzekre elméletileg a lítium-ion akkumulátorokkal szerelt autók esélyesebbek, de csak elméletileg, szerencsére ez sem jellemző. Az utóbbi időben a 20d motorral szerelt kiégett BMW-k szerepeltek a kelleténél sűrűbben a hírekben.