2019. május 06. | 12:20

Kevesebb újautó-eladás történt 2019 márciusához képest

A 2019-es év első negyedéve is eltelt már, most pedig megérkeztek a friss és ropogós áprilisi újautó-eladási statisztikák. Hatalmas meglepetések ebben a hónapban sem történtek, továbbra is a Suzuki uralja a magyar újautó-piacot. Összesen 1893 járművet értékesítettek a japánok itthon, ezután a Ford következett 1451 autóval, a dobogó harmadik fokára pedig a Skoda állhatott fel 1101 értékesített új gépjárművel.

Szegmensekre bontva az figyelhető meg a Datahouse adatai alapján, hogy még mindig az SUV-k fogynak a legjobban, a márciusi mennyiségnél azonban valamivel kevesebb, 4459 új szabadidő-autót helyeztek forgalomba áprilisban Magyarországon. A második legnépszerűbb az alsó-középkategória, itt 3582 autó kelt el, míg a kisautók szegmensében 1819 új jármű talált gazdára.

A Suzuki Vitara visszavette a koronáját az SX4 S-Cross modelltől, és újra a legtöbbet eladott autó lett 810 példánnyal. A 2018 áprilisi adatokhoz képest azonban jelentős visszaesés volt tapasztalható, hiszen akkor 1308 Vitarát értékesítettek. Az összesített második helyre azért odaért az SX4 S-Cross, hiszen ebből is fogyott 763 darab. A kisautók szegmensében az Opel modellje, a Corsa nyert 244 eladott példánnyal.

Érdekesség, hogy néhány kevésbé népszerű márka nagy fejlődést mutatott az áprilisi eladások során, hiszen a Jaguar például 18 modellt értékesített, mely közel négyszeres javulást jelent márciushoz képest. Az Alfa Romeo is majdnem kétszer annyi új modellt adott át boldog tulajdonosainak, hiszen 34 olasz csodát helyeztek forgalomba. Nagy valószínűséggel az új budapesti autómegosztónak, a DriveNow-nak köszönhetően emelkedtek ilyen jelentősen a MINI eladások is, hiszen áprilisban 135 új modellt helyeztek forgalomba, mely ötször annyi, mint 2019 márciusában.

A legtöbb új járművet értékesítő márkák 2019 áprilisában:

  1. Suzuki – 1893 db
  2. Ford – 1210 db
  3. Skoda – 1101 db
  4. Opel – 896 db
  5. Volkswagen – 843 db