2020. augusztus 17. | 13:31

A turbófeltöltős Mazda 3-at viszont jövőre láthatod az utakon.  

A koronavírus-járvány negatív gazdasági hatásai miatt leállítja a Mazda 3 TCR fejlesztési programját a japán autógyártó. Az autó nevéből kiderül, hogy versenyzésre szánták, a Daytona 24 órás viadal részeként egy négyórás futamon tervezték indítani, valamint részt vett volna a 2020-as IMSA Michelin Pilot kihívásban is.

Ezekre azonban nem került sor, sőt, további negatív hírek érkeznek a Mazda háza tájáról. A Grassroots Motorsports információi szerint le kell állítani a versenyautó fejlesztési programját.

„A COVID-19 járvány jelenlegi hatásait figyelembe véve, a Mazda North American Operations (MNAO) úgy döntött, hogy leállítja a Mazda 3 TCR autó fejlesztési programját. Köszönjük partnereinknek és rajongóinknak, hogy támogatja a Mazda Motorsports törekvéseit”, erősítette meg a hírt Emily Taylor, a Mazda amerikai kommunikációs és marketing igazgatója.

Tekintettel a jelenlegi bizonytalan gazdasági helyzetre, ez egy érthető lépés a Mazda részéről. A koronavírus-járvány rendkívüli időszakot hozott az autóipar számára is, legtöbben túlélésre játszanak. Ez most nem feltétlenül a nagyszabású fejlesztések ideje, vannak befagyasztott, sőt, teljes mértékben leállított projektek is.

Jó hír azonban, hogy a fejlesztési program befagyasztása nem érinti a turbófeltöltős, közúti használatra szánt Mazda 3 érkezését. A 87-es oktánszámú üzemanyaggal hajtott, 2,5 literes turbómotorral felszerelt gép 227 lóerős teljesítmény és 420 Nm nyomaték leadására lesz képes. 93-mas oktánszámú üzemanyag használata esetén a teljesítmény 250 lóerőre, a nyomaték pedig 434 Nm-re emelkedhet. Az erőátvitelért egy automata váltó felel. A 2021-es Mazda 3 2.5T a jövő év elején érkezhet meg a kereskedésekbe, a szedán változat 8,8 millió forintról indulhat, a hatchback verzió alapára meghaladhatja a 9 milliót.