2020. augusztus 17. | 15:38

Valószínűleg nem az eladások csúcsát döntené egy turbós kombi manuál váltóval, de néhány szívet megdobbantana.

Szó sincs arról, hogy a Honda követné az ezredforduló ralimániás családfőinek álomautós vonalát, de a különféle szabályozásokkal szép lassan kiszárított autóiparban igazán megérdemelnénk néhány izgalmas verdát. Az amerikai Carscoops magazinnál elő is vettek egy jó alapot, a 2021-ben érkező új Accordot.

Az öreg kontinens vásárlói számára több szinten vérzik el a történet, hiszen már 2012 óta kivezették a típust tőlünk. Nyilván még annyi esély sincs arra, hogy az SUV-ba bolondult európai vásárlóknak visszaadják a középkategóriás szedánt, minthogy Messi elhagyja a Barcelonát.

A megrögzött autóőrültek ízlése változatos, jóformán bármilyen olasz hiperautónak, amcsi V8-nak, japán Kei-carnak, vagy a keleti blokk szoci autóinak is megvan a maga rajongótábora. A különféle szélsőséges autók rajongótáborainak kisebb-nagyobb csoportjai persze nem a tömeges eladások szempontjából értékesek, de hasznosak a márka kedvelőinek elköteleződése miatt.

Az emberek többsége rengeteg kompromisszum mellett hoz döntést az adott autó megvásárlása előtt, amit többnyire a józan érvek mellett döntve a vételár és a fenntarthatóság korlátoz legjobban. Ezek mellett a használhatóság és a praktikum is fontos szempont, de vajon hányan választanának olyan autót maguknak, ami a használhatóság és a praktikum mellett igazi élményt is nyújtana, de azért nem egy AMG C43 wagon vagy egy S4 Avant árát kell lecsengetni érte.

Picit most engedjük el a tényt, hogy Accordot már csak a tengerentúlról valamilyen szürkeimporttal lehet szerezni. A jelenleg kapható Accordot odaát 1,5 és 2,0 literes turbómotorral szerelik, előbbiből választható manuális változat is, a 2,0 literes turbós erőforrásból pedig elég izgalmas dolgokat hoztak már ki a Type-R kapcsán. Sajnos az ismert tervek alapján a manuális váltót az Accordból is száműzi a Honda, de most maradjunk címben említett perverz fantáziálásnál.

Az elképzelt jövő a Type-R agresszív vonalaival eljátszva öltöztetné izgalmasra az Accordot, morcos hűtőráccsal, széles és mélyre nyúló lökhárítóval elöl, sportos küszöbtoldattal, hátsó diffúzorral és persze légbeömlővel a géptetőn.

Szerintem a teljesítmény-, de leginkább élményorientált autó hajtásláncán is illene némi változtatás. Az alapvetően keresztmotoros autót talán már durva lenne tisztán hátsókerekesnek elképzelni, de egy összkerékhajtás kijárhat neki, jó széles is lett a látványterven a hátsó kerékjárati ív. Persze mit számít egy kis szélesítés egy olyan tervezetben, amikor a szedánból kombi lesz, ilyenkor foghatják a fejüket a mérnökök a fellegekben járó dizájner agymenései miatt.

Persze az elképzelést nyilván segíti, hogy az Accord kombi nem teljesen ismeretlen típus a történelemben, hiszen ilyet anno még a magyar vásárlók is vehettek maguknak idehaza. Az új modell farának toldása nem tűnik oda nem illőnek, az ablak felső részén végigfutó krómozott betét, és az aljának hátsó törése dinamikussá teszi az autó vonalvezetését, amit szépen tovább is fűz a hátsó lámpa íve.

Az elképzelés bár szakít mindenféle trenddel, azért a korszakunkat meghatározó csilli-villi LED-es fényforrások kötelezően megjelennek a látványterven, csakúgy, mint a sokat sejtető kályhacsövek hátul, amik esetünkben talán nemcsak „sejtetnének”.

Konkretizálva az erőforrást nem is kérdés, hogy ebben az autóban a Civic Type-R motorja lenne a leginkább kézenfekvő. Tekintettel a méretkülönbségekre, a Civic 2,0 literes, 306 lóerős belsőégésűjéből még kellene előcsalogatni pár lovat, mondjuk felkerekítve 350-re talán kompenzálná a nehezebb karosszéria hátrányát. Bár én tuti erőltetném a négykerék-meghajtást, egy pillanatra a megvalósíthatóság ösvényére tévedve, akár használható lenne a kisebb modellből ismert, a motorhoz tartozó 6 sebességes, LSD sperrel szerelt hajtáslánc is.

A tengerentúli piac különlegességeit végiggondolva akad lehetőség másfajta motorizációra is a Hondánál, hiszen nemrégen erősítették meg a hírt, miszerint az Acura TLX Type S egy 355 lovas, 480 Nm leadására képes 3,0 literes, turbós V6-os motort kap, nem mellesleg összkerékhajtással, igaz az erőátvitelről nem manuális, hanem 10 gangos automata felel.

Azt gondolom, bármelyik motorizáció izgalmas lenne a pezsgő vérű apukák napi utazásából igazi élményparkká változtatni a megszokott aszfaltcsíkokat. Ha az izom SUV modelleket virtuálisan roncstelepre küldve keresünk praktikus, de combos közepes méretű családit, a prémium kategória német képviselőin kívül nem sok marad. Globális piacot nézve talán a VW Arteon R Shooting Brake, a Peugeot 508 sportos kombi, a jövőre érkező Subaru Levorg STi kombi, bár egy V60 kombi Polestar is az egekbe küldheti a pulzust, az tuti.

Sajnos SUV bolondult világunkban kicsit sem valószínű egy ilyen csoda megvalósítása, ugyanakkor üdítő látni, hogy vannak olyan ügyes kezű grafikusok által villantott látványtervek, amik visszatérnek a klasszikus vonalak megrajzolásához a felfújt bálna autók helyett.

Tudom, hogy csak képzelgés az egész de minden nap megérdemel az ember egy kis időt az ábrándozásra, neked tetszene egy ilyen koncepció megvalósítva?

  • Címkék: