Nem akármilyen V6-os TDI-t kapnak az Audi S-es modelljei

Közzétéve:
2019-08-14, 09:23

Hogyan működik az Audi új V6-os dízele?

Az Audi olyan gyorsan mutatta be az új 3.0 literes V6-os dízelét, hogy azt sem tudtuk kimondani: részecskeszűrő. A dízelbotrány és a szigorodó károsanyag-kibocsátási normák ellenére a gyártó továbbra is bízik a dízelek személyautós használatában, így a sorra faceliftelt S-es modellek mind ezzel, az MHEV TDI névre keresztelt erőforrással lesznek kaphatók eleinte.

Maga a blokk az 50 TDI jelzésű Audikból már ismerős lehet, ezt mi is próbáltuk az új Audi A8-ban. Az újdonsült V6-os dízelnél viszont átdolgozták a főtengelyt, a dugattyúkat, más hajtókarokat és olaj-hőmérséklet managementet kapott. A lényegi változás azonban az elektromos kompresszor (EPC) jelenléte hozta el.

Audi MHEV V6 TDI elektromos kompresszor

Az általunk szintén próbált, V8-as SQ7-ben használták először az elektromos kompresszort, ami vizuálisan egy normál turbófeltöltőre hasonlít, működéséhez azonban nincsen szüksége gázokra. Az EPC a turbó késlekedését hivatott egyensúlyozni, eltűntetve a turbólyukat. Alacsony fordulaton, ha a motornak plusz energiára van szüksége, akkor egy megkerülő szelep bezárul és a kompresszorba kerül jókora adag levegő. A kompresszor 250 milliszekundum alatt reagál, akár a maximális 7000-es fordulaton az égéstérbe juttatja a sűrített levegőt. A kezdeti nehézségek után a normál turbó is belép a támogatásba, így a V6 TDI kibővített tartományban tudja maximalizálni nyomatékát: a 700 Nm 2500 és 3100-es fordulat között a sofőr rendelkezésére áll.

Audi MHEV V6 TDI dízel

Az új TDI hibrid támogatásban is részesül, ha az elektromos kompresszor nem volna elég. A kibocsátást minimalizáló tendenciákhoz csatlakozva az Audi sportos modelljei egy 48 voltos mild-hibrid rendszert kapnak, és míg az EPC a teljesítmény fokozásáért felel, addig a szíjhajtású indítógenerátor és a 10Ah-s lítiumion-akkupakk – ami a csomagtér alatt van – a még gazdaságosabb üzemért van jelen. A vitorlázó funkció révén képes az autó leállítani a motort 30 és 160 km/h között akár 40 másodpercig, sőt lassulásnál a generátor energiát is képes visszanyerni.

Audi MHEV V6 TDI – mild-hibrid

Az MHEV V6 TDI tehát 350 lóerőt és 700 Nm-et mutat, ez majdnem 60 lóerővel és 80 Nm-rel több, mint az 50 TDI teljesítménye, de közel 100 lóerővel kevesebb, mint az öreg S6 és S7 esetében ismert benzines V8-asé. Nyomatékban viszont ezt is veri 135 Nm-rel. A modern dízel két év után a V6-os TFSI-t fogja helyettesíteni az Audi SQ5-ben, S4-ben és S5-ben. Hogy szerencsés választás vagy sem, ezt mindenki döntse el maga, viszont az tény, hogy az SQ5 esetében 7 lóerővel és 200 Nm-rel többet kapunk, sőt valamivel költséghatékonyabb megoldásnak is tűnik a csere.

A hengerek számának csökkentésével, a kompressziós gyújtással, a lágy-hibrid rendszerrel egyértelmű fogyasztáscsökkenés érhető el az előd V8-ashoz képest. Kérdés, hogy mennyire lesz megbízható a rendszer bonyolultsága révén, ugyanis 2-300 000 kilométer után már nem csak a normál turbók állapotát kell majd figyelemmel kísérni. Szerinted jobb ez a megoldás, mint a BMW négy turbós dízele?

Forrás:

További autós hírek

Ők ketten úgy keltek át ezen a békéscsabai gyalogátkelőn, ahogy az meg van írva. Deszkáról, rolerről leszállva! Talán ennek köszönhetik azt, hogy nem...

Sajnos a legalapvetőbb KRESZ szabályokat is képesek sokan megszegni figyelmetlenségből. Ezen, a rendőrség által közzétett térfigyelő kamerás felvételen az látszik, hogy a kanyarodási...

A Sanghaj mellett, a Jangce folyó partján fekvő Vuhsziban található híd omlott össze. Sajnos három autóra rázuhant és a benne ülök azonnal meghaltak....

Mentőautó ütközött személyautóval Nyíregyházán, a Pazonyi úton vasárnap este. A baleset következtében a gépkocsiban utazó 31 éves nő a helyszínen életét vesztette. További...

Olvasónktól kaptuk a videót az Illatos úti tahó teherautósról. Írja: “Az illatos út elején egy teherautó a tilos jelzés ellenére piros lámpánál és...

Kapcsolódó írások

2020 Audi S6 Avant TDI hibrid szemből
2019. április 12.
Az új Audi S6 szedán és kombi, valamint az S7 sportkupé egyaránt elektromos kompresszorral és egy kiegészítő hibrid rendszerrel érkezik
Audi egy Lamborghini szívével
2016. november 29.
Volt olyan, hogy eszedbe jutott egy ötlet, de mivel nem tűnt életképesnek/megvalósíthatónak a dolog rögtön el is vetettétek?
A dízelmotor története - szívódízel, common rail rendszerek
2017. március 10.
A dízelmotorok fejlődése lassan, de biztosan zajlott - az áttörés a közvetlen befecskendezéses rendszerekkel érkezett meg
Hetedik: Audi A7 S-line Quattro - TESZT
2017. július 19.
Az Audinál 2010 előtt gondoltak egy merészet és rajzoltak egy limuzin méretű luxus, ötajtós sportkupét. A felépítmény a sportback nevet kapta, de hátsó tetővonala valójában ferdehátú tulajdonságokkal bír.