A Honda e tökéletesen reflektálja, hogy igenis lehetséges egy aranyos, retró stílusú városi elektromos autót tervezni és értékesíteni a XXI. században. A gyártó ezúttal valami másban gondolkodik, egy Sportos EV fejlesztésén dolgoznak, amely képes lesz továbbvinni a Honda e által teremtett értékeket.

Ami az adottságokat illeti, ezúttal nem kisautóról lenne szó, hanem kompakt méretről és egy egészen egyedi karosszéria stílusról. Egy orosz származású szállítmányozási tervező, Nikita Pavlov a közelmúltban közzétett egy Honda Next EV nevű projektet platformján, melyet tavaly ősszel fejezett be szakmai gyakorlata alatt Tokióban a Honda R&D-nél (Research and Development).

Pavlov azt nyilatkozta a Carscoops magazinnak, hogy az egész projekt fő kihívása az volt, hogy egy teljesen új járművet kellett létrehozniuk a Honda e tulajdonságainak és adottságainak használatával. Elárulta azt is, hogy eleinte nem kompakt kategóriában gondolkodtak, hanem az elődhöz hasonlóan valami kisebben. A született koncepcióról összességében el lehet mondani, hogy növelve lett a Honda e mérete, viszont csak néhány formatervezési ötletet tartott meg a retró stílusból, Pavlov pedig ebből az egyvelegből alkotott egy „Shooting Brake-t”.
Mialatt a Honda e és az ún. Sports EV Concept egyszerű, kerek, LED-es fényszórókkal rendelkeznek, a Next EV komplexebb egységekkel: ez egy átlátszó fa panel mögött helyezkedik el és az autó teljes arcát, melyet általában a hűtőmaszk borít, körülöleli a világítás. Ha jobban megfigyeled a képet, láthatod, hogy minden az apró részletekben rejlik, így a Honda logó sem maradhatott érintetlenül, pontosabban világítás nélkül. Noha a tanulmány elméletileg, mint azt már írtam, Shooting Brake-nek készült, annál jóval magasabb és háromajtós kivitelezésével leginkább a Hyundai Velosterre hajaz. Elméletileg a Honda új EV-je nem csak, hogy háromajtós lesz, de kétüléses is, amivel a gyártó a nagyobb rakodóteret szeretné biztosítani. Gondolj csak bele, egy kompakt autó, ami még elektromos is. Bizony dönteni kellett, hogy hátsó üléssor, vagy rakodótér. A hátsó üléssorban ebben a felállításban egyébként sem gondolnám, hogy nagyon kényelmesen el lehetne férni. A beltérben nagyon szépek és hangsúlyosak a fa betétek.

Na és az ajtók. A Honda Next EV valóban háromajtós lesz, de hogyan? Nos, az egyik oldalon egy ajtó van, míg a másikon Rolls-Royce-szerű öngyilkos ajtók. További érdekesség az autó hátulját körülölelő világítás, csakúgy, mint elöl, valamint a tetején napelemes tető is található.

Mit gondolsz a Honda legújabb fejlesztéséről? Én már alig várom, hogy egyáltalán egy Honda E jöjjön velem szembe az utcán. Aztán természetesen jöhet a kompakt elektromos is!
Nikita Pavlov instagram profilját ezen a linken keresztül éred el!