A Honda e tökéletesen reflektálja, hogy igenis lehetséges egy aranyos, retró stílusú városi elektromos autót tervezni és értékesíteni a XXI. században. A gyártó ezúttal valami másban gondolkodik, egy Sportos EV fejlesztésén dolgoznak, amely képes lesz továbbvinni a Honda e által teremtett értékeket.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

Ami az adottságokat illeti, ezúttal nem kisautóról lenne szó, hanem kompakt méretről és egy egészen egyedi karosszéria stílusról. Egy orosz származású szállítmányozási tervező, Nikita Pavlov a közelmúltban közzétett egy Honda Next EV nevű projektet platformján, melyet tavaly ősszel fejezett be szakmai gyakorlata alatt Tokióban a Honda R&D-nél (Research and Development).

Pavlov azt nyilatkozta a Carscoops magazinnak, hogy az egész projekt fő kihívása az volt, hogy egy teljesen új járművet kellett létrehozniuk a Honda e tulajdonságainak és adottságainak használatával. Elárulta azt is, hogy eleinte nem kompakt kategóriában gondolkodtak, hanem az elődhöz hasonlóan valami kisebben. A született koncepcióról összességében el lehet mondani, hogy növelve lett a Honda e mérete, viszont csak néhány formatervezési ötletet tartott meg a retró stílusból, Pavlov pedig ebből az egyvelegből alkotott egy „Shooting Brake-t”.

Mialatt a Honda e és az ún. Sports EV Concept egyszerű, kerek, LED-es fényszórókkal rendelkeznek, a Next EV komplexebb egységekkel: ez egy átlátszó fa panel mögött helyezkedik el és az autó teljes arcát, melyet általában a hűtőmaszk borít, körülöleli a világítás. Ha jobban megfigyeled a képet, láthatod, hogy minden az apró részletekben rejlik, így a Honda logó sem maradhatott érintetlenül, pontosabban világítás nélkül. Noha a tanulmány elméletileg, mint azt már írtam, Shooting Brake-nek készült, annál jóval magasabb és háromajtós kivitelezésével leginkább a Hyundai Velosterre hajaz. Elméletileg a Honda új EV-je nem csak, hogy háromajtós lesz, de kétüléses is, amivel a gyártó a nagyobb rakodóteret szeretné biztosítani. Gondolj csak bele, egy kompakt autó, ami még elektromos is. Bizony dönteni kellett, hogy hátsó üléssor, vagy rakodótér. A hátsó üléssorban ebben a felállításban egyébként sem gondolnám, hogy nagyon kényelmesen el lehetne férni. A beltérben nagyon szépek és hangsúlyosak a fa betétek.

Na és az ajtók. A Honda Next EV valóban háromajtós lesz, de hogyan? Nos, az egyik oldalon egy ajtó van, míg a másikon Rolls-Royce-szerű öngyilkos ajtók. További érdekesség az autó hátulját körülölelő világítás, csakúgy, mint elöl, valamint a tetején napelemes tető is található.

Mit gondolsz a Honda legújabb fejlesztéséről? Én már alig várom, hogy egyáltalán egy Honda E jöjjön velem szembe az utcán. Aztán természetesen jöhet a kompakt elektromos is!

Nikita Pavlov instagram profilját ezen a linken keresztül éred el!