2019. október 29. | 12:05

Rálépett az elektromos gázpedálra a japán márka a fejlesztésekben: 2020-tól végre lesz villanyautójuk is.

Éppen csak bemutatták a Lexus LF-30 koncepcióautót az októberi Tokiói Autószalonon, a modell sorozatgyártásra érett verziója hamarosan debütál (november), hogy aztán 2020-ban megindulhasson a sorozatgyártás. Ez lesz a japánok első tisztán elektromos modellje. Mint minden nagyobb autómárka, a Lexus is azon van, hogy 2025-re minden autójuk villanyosított legyen, ezért a nagy sietség.

Az új villanyautót eleinte csak Észak-Amerikában és Kínában fogják árusítani, illetve olyan piacokon, ahol megfelelő igény mutatkozik rá. Nem hiszem, hogy Magyarország köztük lesz egyelőre, de a távoli jövőben ez változhat természetesen. Az autó külseje bizonyára hű marad a márka radikális dizájnvilágához, nyilvánvalóan nem lesz ennyire sokkoló a kész modell, de biztosan nem is lesz egy forgalomba beleszürkülő autó.

Már csak azért sem, mert az elektromos autóknál – a forradalmi hajtásláncnak köszönhetően – sokkal szabadabb kezet kapnak a tervezők, miután nem kell elhelyezni a hajtáslánc nagy helyet foglaló elemeit (motor, váltó, kardánok, üzemanyagtank), hanem kizárólag egy akkumulátor csomag van fix helyen a padlóban és egy kisméretű elektromotor vagy motorok a kívánt tengelye(ke)n. A Lexus jelenlegi modellpalettájából kiindulva biztosan egy izgalmas autó fog bemutatkozni novemberben.

A tanulmányautó a különleges külsőn túl technikai téren is radikális újításokat hoz. A sofőr munkáját gesztusvezérlés segíti, a közlekedés biztonságát pedig a kiterjesztett valósággal működő fedélzeti rendszer garantálja. A nyugodt utazást pedig a fejtámlákba épített hangszórókból érkező zajkioltó funkció szavatolja. A lemezek alatt teljesen elektromos, azaz mechanikus kapcsolat nélküli kormányzás található, illetve mind a négy kereket külön villanymotor hajtja.

Az autó menetteljesítményei az 545 lóerős teljesítménynek köszönhetően kiemelkedőek, a Lexus 3,8 másodperces százra gyorsulást és 200 km/h-ás végsebességet adott meg. A viszonylag nagy, 110 kWh-ás tárolási kapacitással rendelkező akkumulátor miatt pedig a WLTP-ciklus szerint akár 500 kilométert is képes elmenni egy „tankkal”. Hogy mindebből mi kerül bele a kész autóba, egy hónapon belül kiderül.