Az októberi Tokiói Autószalonon több ízben azt nyilatkozta a márka alelnöke Koji Saro, hogy egy új tendencia van megjelenőben az autópiacon. A drágább szabadidő-autók hihetetlen sikerének árnyékában lassan kibontakozóban van egy olyan irány, hogy igény van a minőségi, prémium színvonalon előállított kisebb autókra is.

„A kisebb nem minden esetben jelent olcsóbbat már, a trendek változóban vannak. Nem állítom biztosan, hogy ezentúl kisebb autókat fogunk gyártani, de minden lehetőséget megvizsgálunk” – nyilatkozta az alelnök.

Mit is jelent ez pontosan? Manapság mindenki emelt magasságú autókban képzeli el magát, mindenki szabadidő-autót szeretne vásárolni. Ugyanakkor a túlzsúfolt nagyvárosokban nem feltétlenül számít praktikusnak egy böhöm nagy terepjáró, amivel parkolni sem egyszerű, ezért terjednek olyan nagy sebességgel a városi crossoverek. Ez az a kategória, ami emelt magasságú, de azért ésszerű külső méretekkel megáldott autókat jelent.

 Lexus LF-SA tanulmányautó elölről

A Lexus UX jelenti most ezt a kategóriát japán márkánál, de minden jel arra mutat, hogy találnának vásárlóerőt egy annál kisebb városi szaladgálós autóra is. Ez egyúttal azt is jelentené, hogy az UX 10 950 000 Ft-os listaárához képest, megjelenne egy akár 2-3 millió forinttal olcsóbb emelt magasságú autó is a Lexus kínálatában, ami minden bizonnyal sok, a márka extravagáns dizájnvilágával szimpatizáló embert csábítana a hozzájuk.

Lexus LF-SA tanulmányautó oldalról

De nem szabad megfeledkezni a kisautókról sem, amelyik kategória mindig is felkapott volt és lesz, pusztán azért, mert ott kínálják a legelérhetőbb árú új autókat. A Lexusnak eszébe jutott már autót készíteni ebbe a kategóriába, de végül nem valósult meg a projekt. De talán pont most jött el a 2015-ben bemutatott tanulmányautó, a Lexus LF-SA ideje. A 3,5 méter alatti (Toyota Aygo méretű) kisautó ráadásul teljesen elektromos lesz, ha a japánok úgy döntenek, hogy elkészítik.

Lexus LF-SA tanulmányautó beltér