2019. április 10. | 16:26

Végre Magyarországon is kapható a Lexus legfrissebb szabadidő-autója, a hibrid hajtáslánccal is kapható Lexus UX

2017-es Genfi bemutatkozása után végre Magyarországra is megérkezett a Lexus legkisebb divatterepjárója a középkategóriás NX és az óriás RX mellé, amiket már a drivingcampen össze is hasonlítottunk egy videó keretein belül. Manapság minden gyártó igyekszik kiszolgálni a tömegek olthatatlan szomját az SUV-k iránt, ezért is igyekeznek minden méretkategóriában készíteni egyet. A kompakt kategóriában az alábbi versenyzőkkel kívánja felvenni a versenyt a GA-C platformra épülő UX: Mercedes-Benz GLA, Volvo XC40, BMW X2, Audi Q2.

Elsőként jöjjenek a száraz adatok: 2010 óta növekvő eladási számokat produkál a Lexus, Magyarországon 5,7%-os részesedéssel zárták az előző évet, 2018-ban a prémium autó regisztráció 13 100 autót számlált, ebből a Lexus 751 autót regisztrált. A három német prémium márka és a Volvo után az 5. helyen van a Lexus, jövőre egyértelműen az 1000 regisztrált példány a cél, az elvárt sikerekben az ES és az UX modellek lesznek a segítségükre. Bővült a Lexus hálózata, múlt héten Debrecenben nyílt egy márkakereskedés, immáron hat ponton lehet szervizelni és három ponton lehet vásárolni Lexus modelleket.

Nézzük a formát! Chica Kako főtervező megtartotta az orsó-szerű hűtőrácsot, erőteljes ködlámpa burkolatok jelennek meg az autó orrán, a hátul LED-es, elvékonyodó fényforrások egy igazán modern autó benyomását keltik. Maga az autó 4,49 méter hosszú, 13,5 centivel rövidebb az NX-nél, tengelytávban viszont csak 2 centi a lemaradása. Volt szerencsém egy rövid ideig utazni a hátsó üléseken és tényleg nem olyan nyomasztó, mint mondjuk a Toyota CH-R-ben. A csomagtér viszont igencsak szerényre sikerült: a összkerekes hibrid esetében 283 liter, plafonig pakolva 401 liter, az elsőkerekes hibrid 320 litert, a benzines változat 334 litert kínál. Lehet, hogy kicsinek tűnik, de egy ilyen autó esetében évente két-háromszor fognak szembesülni a kis csomagtér hátrányaival a tulajok, például egy külföldi utazás alkalmával.

A kormány mögötti 7 colos kijelző - F sport kivitelben 8 colos - digitális műszeregység első pillantásra kicsit zsúfoltnak tűnhet, de mint mindent, ezt is meg lehet szokni, ahogyan a pulzáló tapipadot is. A központi kijelző: 7 és 10,3 colos méretben is kérhető, érintő funkcióval nem rendelkezik.

A rövid vezetés során egyértelművé vált, hogy hihetetlenül csendes az autó, az F Sport kivitelhez adaptív futómű is kérhető, igaz, a normál és sportos üzemmódok között nincs tényleges különbség, szerencsére elmaradt az NX-ből ismert hanggenerátor. A már említett, legnépszerűbb négykerekes változat a 2.0 literes, négyhengeres, 151 lóerős és 190 Nm nyomatékú benzinmotor mellé előre egy 109 lóerős villanymotort, hátra pedig egy 72 lovast helyeznek el, az összteljesítmény 184 lóerőre rúg, a 0-100-as sprint 8,5 másodperc alatt megtehető. Az elsőkerekes hibrid a hátsó elektromotor nélkül értendő. A legolcsóbb az Lexus UX 200 2WD, a már említett 2.0 literes benzinmotorral, CVT váltóval 10 950 000 forinttól hazavihető, a 250h 2WD 11 480 000 forint, a 250h 4WD 12 200 000 forinttól indul, utóbbi F Sport Top felszereltségben már 16 710 000 forintba fáj.

A sajtótájékoztatón elhangzott még, hogy hamarosan érkezhet a gyártó első tisztán elektromos modellje, UX 330e néven! Az eseményen egyébként részt vett Weisz Fanni, aki átvehette a legújabb modell egyik példányát, ezzel ő lett a kis crossover márkanagykövete.