2020. július 23. | 17:17

A BMW iNext elektromos autó egy új korszak eljövetelét jelenti a bajor autók orrkialakításában.

Meg van annak az oka, hogy miért van minden autónak az orrán hűtőnyílás. De nem csupán a nyílás megléte közös vonás, hanem sokszor annak mérete, elhelyezése és formája is hasonló a különböző márkák esetében. Az autó működése során nagy mennyiségű hőt termel, ezért állandó hűtésre van szüksége. De az elektromos autók térnyerése mindent megváltoztat.

A villanyautóknak is kell a hűsítő friss levegő, de más mértékben, mint a hagyományos belső égésű motorral szerelt típusok esetében. Ez pedig arra ad lehetőséget az autógyártóknak, hogy a megszokottól eltérően alakítsák ki például az autók orr-részét. Ezt a lehetőséget a bajorok maximálisan ki is fogják használni, és a nemsokára bemutatkozó BMW iNext elektromos szabadidő-autójuk vadonatúj veséket kap.

Az új modell esetében már nem a hűtés biztosítása lesz a vesék feladata, hanem az önvezetéshez szükséges csúcstechnikát, azaz a szenzorokat, a kamerákat és a radarokat fogja magába foglalni. Ami talán még fontosabb, hogy a dizájn is változik, a vesék középen teljesen összeolvadnak, szép nagyra is megnőnek. Feltételezhetően az elektromos modellek sajátja, megkülönböztető jegye lesz az új vese.

A BMW a minap avatta fel új gyárát a németországi Landshutban, és a hírhez mellékelt képek alapján valószínűsíthető, hogy az iNext tanulmányautón 2018-ban látott vesék bizony eljutnak a gyártásig. Ebben a létesítményben gyártják majd egyébként a jövő technológiáit a gyár autói számára, többek között itt készül majd az iNext – amit valószínűleg i6 néven mutatnak be – hűtőrácsa, azaz vesepanelje is. Maga az autó Dingolfingban lesz összeszerelve, ahol jelenleg is a legtöbb modell készül (BMW 3 – BMW 8).