Jóváhagyták a 775 lóerős, környezetbarát Audi gyártását

Közzétéve:
2019-01-16, 13:55

Korábban már voltak törekvések az Audi PB18 e-tron sportkocsi sorozatgyártásba helyezésére, most azonban a projekt Ingolstadtban hivatalosan is zöld utat kapott

Hamarosan gyártósorra helyezik azt az Audi sportautót, mely a 2018-as Pebble Beach Concours d’Elegance eseményen még tanulmányautó formájában mutatkozott meg: a modellt PB18 e-tron néven emlegették.

Audi PB18 e-tron koncepció

A tavalyi év őszéig még nem volt arra példa, hogy a Kaliforniában megrendezett autós eseményen a német márka hivatalos bemutatót tartott. A „jövő sportautójának koncepciója”-ként emlegetett jármű áramvonalas formatervén látszik, hogy elsőként versenypályára szánták, de ugyanakkor nem zárták ki a közúti alkalmatosság lehetőségét sem. A 4,53 méter hosszú, 2 méter széles és 1,15 méter magas elektromosautó kapcsán nemrégiben felreppent a hír, miszerint 1,2 éven belül már sorozatgyártásba kerülhet.

Mivel korábban már voltak törekvések a villanyautó gyártására vonatkozóan, és akkortájt csupán 100 példány készült a méregdrága járműből, a vállalat ezúttal limitált szériában gondolkodik. Ez azt jelenti, hogy a 775 lóerős, sportautóból várhatóan 50 darabot készítenek majd.

Audi PB18 e-tron koncepció beltér

A négykarikás márka mélyreható döntésében az is közrejátszhatott, hogy 2019 január 1-jétől új elnök került a vállalat vezetőségének élére, Bram Schot személyében. Schot ugyan már 2018 nyarától ideiglenes vezetője volt a vállalatnak, az idei évtől azonban biztossá vált pozíciója, így innentől ő felel az érékesítésért és a marketing tevékenységekért.

Az alapjáraton egyszemélyes sportautó súlya 1 550 kilogramm, meghajtásáért összesen három villanymotor felel, ezek közül egy elöl, a maradék kettő a jármű hátuljában lett elhelyezve. Az akkucsomag kapacitása, ahonnan a villanymotorok „kézhez kapják” a szükséges energiát, 95 kWh.

Az Audi PB18 e-tron WLTP-rendszer szerinti hatótávval rendelkezik, mely alapján az autó 500 km-t tud megtenni elektromos hajtásával, egyetlen feltöltéssel. A 80V-os hipertöltőnek hála, a maximális töltöttségre mindössze 15 percet kell várni. Az autó nulláról csupán 2 másodperc alatt képes felgyorsulni 100 km/h-ra, a 775 lóerős összteljesítményhez pedig 850 Nm forgatónyomaték társul.

Audi PB18 e-tron felülnézetből

A tisztán elektromos meghajtású sportkocsi árai egyelőre ismeretlenek, azonban gyorsulását tekintve nem kizárt, hogy a Tesla egyes modelljeivel fel tudná venni a versenyt.

Forrás:

Kapcsolódó írások

Már gyártják az elektromos motorokat a Győri Audiban
2018. július 24.
Elindult az elektromos motorok sorozatgyártása az Audi győri üzemében, ezzel pedig jó esély van rá, hogy az elektromos autózás előretörésével is biztos legyen a magyar gyár jövője.
Elektromos hajtásláncot kap álmaid sportautója, az Audi R8!
2018. szeptember 07.
A kétüléses, középmotoros rosszaság elektromos hajtásláncra cseréli a V10-es benzinmotort, azonban a quattro-hajtást és a teljesítményt megtartja!
Heti autós képgyűjtemény
2017. február 09.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.
Autós képgyűjtemény 2.
2017. február 13.
Gyors válogatás az autós világból, vegyes témákban