2019. január 16. | 14:55

Korábban már voltak törekvések az Audi PB18 e-tron sportkocsi sorozatgyártásba helyezésére, most azonban a projekt Ingolstadtban hivatalosan is zöld utat kapott

Hamarosan gyártósorra helyezik azt az Audi sportautót, mely a 2018-as Pebble Beach Concours d’Elegance eseményen még tanulmányautó formájában mutatkozott meg: a modellt PB18 e-tron néven emlegették.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

A tavalyi év őszéig még nem volt arra példa, hogy a Kaliforniában megrendezett autós eseményen a német márka hivatalos bemutatót tartott. A „jövő sportautójának koncepciója”-ként emlegetett jármű áramvonalas formatervén látszik, hogy elsőként versenypályára szánták, de ugyanakkor nem zárták ki a közúti alkalmatosság lehetőségét sem. A 4,53 méter hosszú, 2 méter széles és 1,15 méter magas elektromosautó kapcsán nemrégiben felreppent a hír, miszerint 1,2 éven belül már sorozatgyártásba kerülhet.

Mivel korábban már voltak törekvések a villanyautó gyártására vonatkozóan, és akkortájt csupán 100 példány készült a méregdrága járműből, a vállalat ezúttal limitált szériában gondolkodik. Ez azt jelenti, hogy a 775 lóerős, sportautóból várhatóan 50 darabot készítenek majd.

A négykarikás márka mélyreható döntésében az is közrejátszhatott, hogy 2019 január 1-jétől új elnök került a vállalat vezetőségének élére, Bram Schot személyében. Schot ugyan már 2018 nyarától ideiglenes vezetője volt a vállalatnak, az idei évtől azonban biztossá vált pozíciója, így innentől ő felel az érékesítésért és a marketing tevékenységekért.

Az alapjáraton egyszemélyes sportautó súlya 1 550 kilogramm, meghajtásáért összesen három villanymotor felel, ezek közül egy elöl, a maradék kettő a jármű hátuljában lett elhelyezve. Az akkucsomag kapacitása, ahonnan a villanymotorok „kézhez kapják” a szükséges energiát, 95 kWh.

Az Audi PB18 e-tron WLTP-rendszer szerinti hatótávval rendelkezik, mely alapján az autó 500 km-t tud megtenni elektromos hajtásával, egyetlen feltöltéssel. A 80V-os hipertöltőnek hála, a maximális töltöttségre mindössze 15 percet kell várni. Az autó nulláról csupán 2 másodperc alatt képes felgyorsulni 100 km/h-ra, a 775 lóerős összteljesítményhez pedig 850 Nm forgatónyomaték társul.

A tisztán elektromos meghajtású sportkocsi árai egyelőre ismeretlenek, azonban gyorsulását tekintve nem kizárt, hogy a Tesla egyes modelljeivel fel tudná venni a versenyt.