Jóváhagyták a 775 lóerős, környezetbarát Audi gyártását

Közzétéve:
2019-01-16, 13:55

Korábban már voltak törekvések az Audi PB18 e-tron sportkocsi sorozatgyártásba helyezésére, most azonban a projekt Ingolstadtban hivatalosan is zöld utat kapott

Hamarosan gyártósorra helyezik azt az Audi sportautót, mely a 2018-as Pebble Beach Concours d’Elegance eseményen még tanulmányautó formájában mutatkozott meg: a modellt PB18 e-tron néven emlegették.

Audi PB18 e-tron koncepció

A tavalyi év őszéig még nem volt arra példa, hogy a Kaliforniában megrendezett autós eseményen a német márka hivatalos bemutatót tartott. A „jövő sportautójának koncepciója”-ként emlegetett jármű áramvonalas formatervén látszik, hogy elsőként versenypályára szánták, de ugyanakkor nem zárták ki a közúti alkalmatosság lehetőségét sem. A 4,53 méter hosszú, 2 méter széles és 1,15 méter magas elektromosautó kapcsán nemrégiben felreppent a hír, miszerint 1,2 éven belül már sorozatgyártásba kerülhet.

Mivel korábban már voltak törekvések a villanyautó gyártására vonatkozóan, és akkortájt csupán 100 példány készült a méregdrága járműből, a vállalat ezúttal limitált szériában gondolkodik. Ez azt jelenti, hogy a 775 lóerős, sportautóból várhatóan 50 darabot készítenek majd.

Audi PB18 e-tron koncepció beltér

A négykarikás márka mélyreható döntésében az is közrejátszhatott, hogy 2019 január 1-jétől új elnök került a vállalat vezetőségének élére, Bram Schot személyében. Schot ugyan már 2018 nyarától ideiglenes vezetője volt a vállalatnak, az idei évtől azonban biztossá vált pozíciója, így innentől ő felel az érékesítésért és a marketing tevékenységekért.

Az alapjáraton egyszemélyes sportautó súlya 1 550 kilogramm, meghajtásáért összesen három villanymotor felel, ezek közül egy elöl, a maradék kettő a jármű hátuljában lett elhelyezve. Az akkucsomag kapacitása, ahonnan a villanymotorok „kézhez kapják” a szükséges energiát, 95 kWh.

Az Audi PB18 e-tron WLTP-rendszer szerinti hatótávval rendelkezik, mely alapján az autó 500 km-t tud megtenni elektromos hajtásával, egyetlen feltöltéssel. A 80V-os hipertöltőnek hála, a maximális töltöttségre mindössze 15 percet kell várni. Az autó nulláról csupán 2 másodperc alatt képes felgyorsulni 100 km/h-ra, a 775 lóerős összteljesítményhez pedig 850 Nm forgatónyomaték társul.

Audi PB18 e-tron felülnézetből

A tisztán elektromos meghajtású sportkocsi árai egyelőre ismeretlenek, azonban gyorsulását tekintve nem kizárt, hogy a Tesla egyes modelljeivel fel tudná venni a versenyt.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Már gyártják az elektromos motorokat a Győri Audiban
2018. július 24.
Elindult az elektromos motorok sorozatgyártása az Audi győri üzemében, ezzel pedig jó esély van rá, hogy az elektromos autózás előretörésével is biztos legyen a magyar gyár jövője.
A Quattro első 25 éve – Az ötlet
2017. február 15.
Az ötlet, az építők, a technika. Hogyan jutott el az Audi az Iltis-technológiától az RS4-ig?

További hírek