A Leoni német beszállító - amely kulcsfontosságú szereplőnek számít az autóiparban - újraindította a kábelkötegek gyártását Nyugat-Ukrajnában, és a termelés volumene már majdnem visszatért a háború előtti szintre – nyilatkozta Aldo Kamper, a cég vezérigazgatója. A vállalat kénytelen volt felfüggeszteni tevékenységét és bezárni két ukrajnai gyárát egy héttel azt követően, hogy Oroszország február 24-én megtámadta az országot.  

A kényszerű leállás jelentősen megnehezítette a termelést az európai autóipar számára, amely egyébként is tartós félvezetőhiánnyal küszködik. A Leoni ügyfelei, többek között a Volkswagen-csoport és a BMW is kénytelen volt ideiglenesen beszüntetni az autógyártás egyes üzemeiben.

elektromos kábelköteg
Kép: Pixabay

A Leoni alaposan átszervezte működését Ukrajnában, hogy a veszélyes és kiszámíthatatlan körülmények ellenére is újraindíthassa a termelést. Ezzel kapcsolatban Kamper elmondta, most már teljes mértékben képesek kielégíteni a vásárlók igényeit.

A német vállalat árbevétele 6,9 százalékkal, 1,26 milliárd euróra csökkent az első negyedévben 2021 azonos időszakához képest. Az első negyedévben 17 millió eurós veszteséget könyvelhetett el, szemben az egy évvel korábbi 29 millió eurós nyereséggel. Az eladások visszaesésében a legfontosabb tényező az infláció bérekre és anyagköltségekre gyakorolt hatása volt – mondta Harald Nippel, a cég pénzügyi igazgatója.

Nyitókép: Pixabay