2019. május 30. | 14:12

A Honda bejelentette, hogy Urban EV városi cirkálójában a szériafelszereltség része lesz a kamerás oldalsó visszapillantó tükör

A Side Camera Mirror System (SCMS), vagyis az Oldalsó Kameratükör Rendszer idővel a legtöbb márka szinte minden típusában le fogja váltani a hagyományos visszapillantó tükröket. A kamerák által rögzített képek meglehetősen hatékony formában, két darab 6 colos képernyőn fognak megjelenni az e Prototype belterében.

Honda e Prototype szemből

A kijelzők a műszerfal két oldalán lesznek elhelyezve, így a látvány teljesen természetes lesz. A kompakt szegmensben eddig még nem látott és nem alkalmazott technológia egyaránt jelentős előrelépésként könyvelhető el az aerodinamikai tulajdonságokat és a menetbiztonságot illetően. A rendszer kifejezetten modern, letisztult és egyszerű lett, továbbá tökéletesen passzol a sík A-oszlopokhoz és a rejtett kilincsekhez, melyek szintén szériatartozékok a Honda újdonsült, sorozatgyártásúnak ígérkező elektromos autójában.

Honda Urban EV kamerás visszapillantó és kilincs

A hagyományos oldalsó visszapillantó tükrökkel ellentétben a kamerák bár esztétikai szempontból rendkívül megosztók lehetnek, előnyük, hogy nem növelik az autó szélességét. Ezek légellenállása 90 százalékkal alacsonyabb, ami a teljes karosszériára nézve 3,8 százalékos csökkenést eredményez. Mindez nyilvánvalóan pozitív kihatással van az üzemanyag-hatékonyságra, valamint a jármű hatótávjára is, sőt a szélzaj is elenyészőbbnek mondható.

Honda e Prototype kamerás visszapillantó

Mi történik, ha víz éri a lencséket?

A kamerák külső borítását úgy tervezték meg, hogy amennyire lehet, a lencsék vízcsepptől mentesek legyenek, viszont ha mégis kerül rájuk egy-egy csepp, a vízlepergető bevonat garantálja, hogy az optika a lehető leghamarabb megtisztulhasson.

Honda e Prototype nyitott ajtóval

A rendszer előnyei közé sorolható továbbá, hogy a vezető választhat a „normál” és nagy látószögű üzemmódok között. Előbbinek kiválasztásával 10, utóbbi esetében 50%-kal kisebb a holttér, mint a hagyományos tükrök esetében. Ha a sofőr tolatni kíván, vezetővonalak jelennek meg a kijelzőkön, amik jelentős mértékben könnyítenek a manőveren.

A monitorok fényereje képes automatikusan változni a környezeti fényviszonyoknak megfelelően. A rendszert korábban különféle intenzív fejlesztési- és tesztidőszak alá vetették, melynek során nem csak rossz időben, de szürkületben és éjszaka is monitorozták a berendezés működését. Ennek eredményeként a vezetők mindig tiszta képet kaphatnak a mögötte zajló eseményekről.

Mi történik a rendszer meghibásodásakor?

Nos, erre a kérdésre a mai napig nem találni kézzel fogható vagy kielégítő választ, hiszen ha az Oldalsó Kameratükör Rendszer elkezd meghibásodni, ott valamiféle kontakthibáról lehet szó és előfordulhat, hogy a megkezdett manővert emiatt nem tudja befejezni a sofőr. Bízom benne, hogy a fejlesztők gondoltak az ilyen rendkívüli esetekre is és legalább a műszerfalon felvillanhat ilyenkor egy jelzés, mely időben tudatja a vezetőt a problémáról!

Honda e Prototype hátulja

Korábban már készült egy cikk, mely a hagyományos visszapillantók történetét eleveníti fel és elvezet egészen a kamerás tükrök korszakába. Ha van kedved elolvasni, ne fogd vissza magad! :)

Honda Motor Europe – Magyarország sajtóközlemény