2019. december 12. | 12:06

A fővárosi közgyűlés gondolkozik azon, hogy átalakítják a rendszert.

Megvizsgálják a budapesti döntéshozók a fővárosi autómegosztó-rendszerre vonatkozó szabályozást. Ez olyan eredményt is hozhat akár, hogy a tisztán elektromos közautók mellett a benzines modellekre is kiterjeszthetnek egyes kedvezményeket. Ez azonban a legkevésbé sem tetszik a GreenGo autómegosztónak, hiszen ők csak tisztán villanyos járműveket üzemeltetnek, míg például a MOL Limo esetében a benzines típusok vannak többségben, így ők nagy nyertesei lehetnének a változtatásoknak.

Az elektromos közautókat például bárhol le lehet tenni, nem kell fizetni ugyanis a parkolásért, míg a benzines típusok esetében ez nincs így. Michaletzky Bálint, a GreenGo vezetője úgy látja, hogy ha bevezetik az új rendszert, az az autómegosztó társaságokat a környezetszennyezőbb, benzines modellek beszerzésére ösztönzi majd, hiszen ezeknek alacsonyabb a vételára a villanyos autókhoz képest. Hozzátette azt is, hogy szerinte át kellene gondolni a carsharing rendszert olyan szempontból, hogy milyen flottaméret legyen a minimum ilyen esetekben. Mindezt azért, hogy ha a jövőben például a buszsáv használatára adnak kedvezményt a közösségi autók esetén, akkor fennáll a veszélye annak, hogy egyesek „családi carsharing” miniflottát hoznak majd létre, ezzel pedig kihasználhatják a felkínálkozó lehetőségeket, miközben nem mindenki számára elérhető autókat üzemeltetnek.

Dorosz Dávid, a klímavédelemért felelős főpolgármester-helyettes az Index.hu-nak elmondta, hogy az autómegosztók minden kérdését felül fogják vizsgálni, szem előtt tartva Budapest klímacéljait. Szó esik majd többek közt arról, hogy érdemes-e a free-floating (bárhol parkolás) helyett a fix állomásos rendszert (mint a MOL Bubi biciklik esetén) kipróbálni.

A MOL Limo flottájában jelenleg 450 közösségi autó van, melyből 300 jármű benzines. Korábban a cég azt ígérte, hogy 2020 végére a Volkswagen Up modelleket elektromos autókra cserélik majd, ám a legújabb hírek szerint szintén benzines Kia Picantók jönnek helyettük. A GreenGo 300 villanyautót üzemeltet, míg a nemrég piacra lépett DriveNow további 240 járművet tart fenn, melyből 40 darab BMW i3-as.

További érdekes hírekért tekintsd meg az alapjárat hírműsorának legújabb videóját!