A Transporter mellett immáron a Caddyből is elérhető a California változat.
Európában 1982-ben jelent meg a Caddy őse egy Jugoszláv leányvállalat gyártásában, azonban az igazi sikereket az 1995-ben debütált dobozos, személyautó alapra épült, városi kisteherautó hozta meg. Ezt Seat Inca néven is forgalmazták, 2013 óta azonban önálló autóként élt tovább. A 2003-ban megjelent harmadik generációs modell alkatrészeinek 50%-a megegyezett a Volkswagen Touranéval, így elmondhatjuk, hogy már akkor erős személyautós jelleget hordozott vezethetőség és kényelmi berendezések terén.
Érdekességként egy T2-es is feltűnt a helyszínen, ezt a modellt 1967-1979 között gyártották
Az ötödik generációs Caddyt 2020-ban mutatták be, és talán a legnagyobb ütőkártyája, hogy a gyártó moduláris, személyautóknál használt, MQB-platformjára épül. Egészen modernnek, ízlésesnek néz ki az új dizájnnal, természetesen elektromos tolóajtók, akár 1,4 négyzetméteres panorámatető, 18 colos kerekek, kulcs nélküli bejutás, digitális műszeregység és 6,35 vagy 10 colos érintőkijelző is kérhető hozzá. Az új Caddy áruszállító (Cargo) és személyszállító kivitelben is elérhető (Kombi és Van), sőt hosszított verziót (Maxi) is választhatunk 4853 mm-es hosszal és 2970 mm-es tengelytávval.
Az új Caddyt tehát már tavaly megismerhettük, a fókusz most az újdonsült Caddy Californián volt, amit a Transporter California lakóbusz kivitele inspirált. A négyszemélyes T6-tal ellentétben a Caddy California két embernek biztosít lehetőséget a helyhez nem kötött kempingezéshez, hiszen egy 1930 mm x 1070 mm-es, kihajtható ággyal, saját konyhapulttal és számos tárolórekesszel rendelkezik. A főzősarok 2 méteres álló magasságot biztosít, ehhez sátrat is állíthatunk fel és természetesen jár az autóhoz egy kempingasztal és két kempingszék is. A Caddy California a mindennapokban egyébként egy teljes értékű ötszemélyes autóként használható tágas, jól variálható utasterével.
A 2,0 literes turbódízel 75, 102, 122 lóerős kivitelben érhető el Caddyhez, az erősebb akár DSG automatával és 4Motion összkerékhajtással kérhető. Az 1,5 literes turbós benzines 116 lóerővel és szintén hatos manuálissal vagy hetes automatával érkezik, de nem kell sokat várni az 1,5 literes, földgáz üzemű, 130 lóerős turbómotorra sem.
A T6 California négyszemélyes lakóbusz 20 és 30 milliós skálán mozog, a kétszemélyes kempingezéshez alkalmas Caddy Californiát 12-23 millió forint között lehet megvásárolni. Tavaly 10 T6-os California kelt el hazánkban annak ellenére, hogy nagyjából egy évet kell várni a kézzel megmunkált, Hannoverben készülő modellre. Nyilván a német nyelvterületeken vagy Svájcban sokkal komolyabb hagyománya van a lakóautózásnak és a fizetőképes vásárlók tömege is szélesebb, így azt gondolom továbbra sem lesz mindennapos látvány a hazai utakon a California bármely kivitele.
A Volkswagen haszonjármű részlege év végén rukkol majd elő az új T7-es Transporterrel, ami hibrid hajtással is elérhető lesz, 2022 közepén érkezhet a tisztán elektromos ID. Buzz teherautó és hatszemélyes egyterű kivitelben, sőt lehet számítani az Forddal közös fejlesztésben készülő, új Amarokra is.
Ha érdekel Norbi T3-as Wesfaliájának sztorija, nézd meg riportvideónkat: