2019. február 19. | 10:40

Az Audi bővíti legnagyobb SUV-jának motorpalettáját

A 2018-as év második felének egyik legnagyobb durranása a Volkswagen-konszernben a vadonatúj Q8 érkezése volt, melyre nyár végétől már le lehetett adni a rendeléseket. Kezdetben egyetlen egy motorral kínálta az Audi, méghozzá a háromliteres, V6-os 50 TDI-vel, mely 286 lóerőt produkál. Most azonban hivatalossá vált, hogy egy további benzines és dízel hajtómű érkezik a kínálatba.

Az 55 TFSI egy szintén 3,0 literes V6, mely 340 lóerő leadására képes, a maximális forgatónyomatéka pedig 500 Nm. A gyártó adatai szerint ezzel a blokkal a Q8 5,9 másodperc alatt gyorsul majd százra, mely egy majdnem öt méter hosszú és két méter széles batártól egészen jó érték.

A kínálat másik új tagja egy dízel, mely szintén V6-os elrendezésű. A 45 TDI 231 lóerős, nyomatéka pedig megegyezik az 55 TFSI benzinesével. Gyorsulása viszont lassabb, hiszen ezzel a konfigurációval 7,1 másodpercre van szüksége a Q8-nak a 0-100-as sprinthez. Mindkét új motor egy mild hibrid rendszerben dolgozik, mely egy 48 voltos szisztémát takar. A gyártó szerint így akár 0,7 literrel is mérséklődhet a fogyasztás száz kilométerenként, mely nem kis ígéretnek tekinthető.

Ezekhez a V6-os blokkokhoz is 8 fokozatú automatát kapcsol az Audi, természetesen Quattro összkerékhajtással. Az 55 TFSI és a 45 TDI is 19 colos kerekekkel érkezik, a hazai árazásról azonban egyelőre nincsenek pontos adatok. Az Audi már dolgozik az SQ8 sportváltozaton is, melybe a hírek szerint egy duplaturbós V8 kerül majd, várhatóan néhány hónapon belül ezt is bevezetik.

Habár a legnagyobb SUV modellnek tekinti a gyártó a Q8-at, a Q7-esnél mégis rövidebb és alacsonyabb. Amiben azonban egyértelműen kistestvére fölé nő, az a szélesség, hiszen ebben a tekintetben 27 milliméterrel nagyobb a Q7-nél. Technikai tartalom tekintetében minden elérhető a Q8-hoz, amit ma az Audi kínálni tud, vezetéstámogató rendszerek egész arzenálját pakolhatod a böhöm nagy SUV-ba.