2019. március 22. | 13:14

A KIA által vezetett túra összesen nyolc európai városba látogat el, a rendezvénysorozat célja focicipőket gyűjteni a menekültek számára

Hatalmas reklámérték van az európai fociban az autómárkák számára, manapság talán nincs is olyan megméretés vagy csapat, aminek támogatói között ne lenne egy autómárka. Ha a labdarúgás szurkolói érdeklődésének van mesterhármasa, akkor idén a Bayern München rajongó kapják. A bajor csapat szurkolóinak sör, kolbász és BMW rajongása tuti történelmi szintre emeli a lelátók hangulatát.

A dél-koreai autómárka is beszállt a fociba. A KIA Motors és az UEFA bemutatja az „UEFA Europa League Trophy Tour Drivern by Kia” megnevezésű jótékonysági rendezvénysorozatát. A túra során a szurkolóknak lehetősége nyílik testközelből megtekinteni a 2018/2019-es UEFA Európa Liga kupáját már bajnokság kieséses szakaszának kezdetekor.

Az rendezők adománygyűjtésének célja, hogy a kiállítást megtekintő szurkolók hozzák magukkal már nem használt focicipőjüket amit felajánlanak a rászorulóknak. A rendezők az UEFA Gyermekalapítvánnyal együttműködve elszállítják a cipőket, a szíriai menekültek részére Jordániába, a zaatari menekült táborokba. Az adományozó szurkolók között egyéb ajándékok mellett, jegyet sorsolnak ki az UEFA Európa Liga döntőjére. A kiállítások helyszínein kívül a területi KIA kereskedésekben is le lehet adni az adományokat.

Alexander Čeferin, az UEFA elnöke többször járt személyesen az észak-jordániai táborban, ahol személyesen látta, hogy a labdarúgás milyen sokat jelent a menekült gyermekeknek és felnőtteknek egyaránt. Elárulta azt is, hogy az UEFA alapítványa nem először segít a menekülteken, közreműködtek a pályák kialakításában, de a lábbelik terén komoly hiányok jelentkeztek, ezért kérik rajongókat akik megtehetik, segítsék adományokkal a rászorulókat.

A KIA támogatásával megrendezett kupa túra 2019. március 5-én indult útjára a Genfi Autószalonról és május 12-éig tart, az UEFA Európa Liga Bakuban lejátszódó döntőjéig. A túra útvonala Genfen kívül érinti még Sevilát, Londont, Milánót, Moszkvát és Párizst is. Az állomások helyszíneiként szolgáló amatőr klubokban, iskolákban lehetőségük lesz a rajongóknak szemügyre venni a kupát és találkozhatnak az UEFA Európa Liga legendás résztvevőivel is.

Olyan sztárjátékosok is csatlakoztak az adománygyűjtéshez, mint Deco, Lothar Matthäus és Eiður Guðjohnsen, és a lista még közel sem ért véget.

„Az UEFA Európa Liga serlegének túrája lehetőséget ad a rajongóknak találkozni a leghíresebb játékosokkal, akik valaha részt vettek a bajnokságban. Nagyra értékeljük a Kia hozzáállását, legfőképpen azt, hogy megpróbálnak eljutni a szurkolókhoz Európa szerte, akik adományoznak valamit azoknak, akiknek nincs felszerelésük a játékhoz” - mondta Guy-Laurent Epstein az UEFA rendezvények marketing igazgatója.

A KIA megtiszteltetésnek érzi a nemes feladatban való közreműködést, elárulta a program során iskolákat fognak meglátogatni és rendezvényeket szerveznek ismert UEFA nagykövetek részvételével.

„Nagyon izgatottak vagyunk, amiért elindult az „UEFA Europa League Trophy Tour Drivern by Kia” adománygyűjtő túra az UEFA-val. A rendezvénysorozat nem csak lehetőséget ad a rajongóknak testközelből látni a híres kupát, hanem az adományaikkal hozzájárulnak, hogy segítsünk azoknak a menekült fiataloknak, akik  lehetőségeik hiánya miatt nem élhetnek játékkal kapcsolatos szenvedélyüknek” - nyilatkozta Yong-Won Cho, a Kia Motors Corporation vezető alelnöke és marketing igazgatója.

UEFA Európa Liga serlegének túra állomásai:

  • Genf - 2019. március 5-17
  • Sevilla - 2019. március 22-23
  • Berlin -2019. március 29-30
  • London - 2019. április 5-6
  • Milánó - 2019 .április 12
  • Moszkva - 2019. április 20-21
  • Párizs - 2019. május 10
  • Baku -2019. május 17