Fájó, de elkerülhetetlen döntést hozott a vállalat.
A Nami nevű orosz Központi Kutatási és Fejlesztési Autó- és Motorfejlesztési Intézetnek adja el a Renault az AvtoVAZ-ban lévő 68 százalékos részesedését, közölte hétfőn a francia vállalat. Az orosz piacnak leginkább kitett nyugati autógyártó hozzátette, hogy az üzlet egy visszavásárlási opciót is tartalmaz, amit a következő hat év során lehet érvényesíteni.
Mostanra az is kiderült, hogy a Renault Oroszország 100 százalékos részesedése Moszkva városához vándorol. Az AvtoVAZ-ban való részesedés elvesztése azért fájó, mert ez a cég gyártja a Lada gépkocsikat, és a helyi piac mintegy 22 százalékát birtokolja. A tranzakciók lezárásának nincsenek feltételei, és minden szükséges jóváhagyás megvan, olvasható a Renault közleményében.
Nehéz, de szükséges és felelősségteljes döntést hozott a Renault 45 ezer oroszországi alkalmazottjával szemben, mondta Luca de Meo vezérigazgató, aki szerint fontos, hogy a vállalat biztosított magának egy kiskaput az orosz piacra történő visszatérésre.
A Renault márciusban közölte, hogy mégis felfüggeszti a termelést moszkvai üzemében, miután politikai nyomás nehezedett rá amiatt, hogy más vállalatoktól eltérően az ukrajnai konlfiktus ellenére sem állt szándékában kivonulni Oroszországból.
A cég nem véletlenül várt ki az utolsó pillanatig, a nyugati autógyártók közül ugyanis a Renault függ leginkább Oroszországtól. A Citibank elemzése szerint alapbevételeinek 8 százaléka ebből a régióból származik, a vállalat saját becslése szerint pedig az orosz üzletág pénzügyi értéke tavaly év végén meghaladta a 2 milliárd eurót.