2020. január 08. | 13:34

Január 6-án került sor néhány munkaszerződés felbontására.

A Mercedes-Benz január 6-án, hétfőn elköszönt néhány olyan dolgozójától, akik a német cég kecskeméti gyárában szerették volna felvenni a munkát a kéthetes karácsonyi leállást követően, írta meg az Index. Az elbocsátások hátterében az anyacég által eszközölt költségcsökkentés állhat.

Az Index egyik forrása arról számolt be, hogy a rossz hírt nem a HR-osztályon közölték az érintettekkel, a kirúgottak a főbejárat mellett található melléképület előadótermében értesültek arról, hogy a Mercedes az elbocsátásuk mellett döntött.

„Régi kollégákat vesztettünk el, akikről biztosan tudunk, ők határozott idejű szerződéssel rendelkeztek. Bár pletykák természetesen Kecskeméten is szállingóztak elbocsátásokról, de optimisták voltunk, mert úgy éreztük, hogy a tervezett gyártási mennyiség és a betervezett hétvégi munkák nem engednek meg létszámcsökkentést” – mesélte egy névtelenségbe burkolózó forrás.

A német autógyártó egyébként korrekt volt abból a szempontból, hogy a maximális két havi végkielégítéssel bocsátotta útjára azokat, akiknek útilaput kötött a talpára.

„A kecskeméti Mercedes-Benz gyárban nincs szó tömeges elbocsátásról. Hétfőn néhány, egyedi esetben került sor munkaszerződések felbontására: ez a döntés az egyes gyártási folyamatok optimalizálása révén elért hatékonyságnövekedéssel függ össze” – jelezte a Mercedes kommunikációs osztálya.

A 2019-es esztendő finoman szólva sem volt egy sikersztori a német autóipar életében, a negatív hullám a Mercedest is elérte, amely úgy döntött, hogy meghúzza a nadrágszíjat. A legfelsőbb vezetésben ülő fejesek által elrendelt költségcsökkentés éreztethette most a hatását Kecskeméten. Sajnos úgy néz ki, hogy az Audi győri gyárában sem sokkal jobb a helyzet.