Kiszámolták, mennyi jármű nem készült el a koronavírus miatt Európában

Közzétéve:
2020-10-03, 22:46

Az autóipar hatalmas veszteségeket szenvedett el.

Több mint 3,6 millió autó nem készült el a koronavírussal kapcsolatos helyzetnek betudhatóan. A tavasszal számos gyár részben vagy teljesen leállította a termelést egészségvédelmi okokra hivatkozva, és van, ahol jelenleg sem folyik a munka100%-on.

Az uniós autópiacokon az első félévben 38 százalékkal estek vissza az autóeladások.

Mercedes gyár

Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) összegezte, hány darab személyautó és maximum hat tonnás teherautó elkészülte hiúsult meg 2020 januárja óta az Unióban és Nagy-Britanniában. Az alábbi listából kiderül, hogy a járvány miatt el nem készült járművek számának tekintetében leginkább Németország érintett, ahol közel 1 millió autó nem készült el, a dobogó további fokain a spanyolok és a franciák találhatók.

Magyarország a középmezőnyben szerepel ezen a listán 95 148 el nem készült járművel. A régióból a csehek jártak a legrosszabbul, ők közel háromszor akkora veszteséget szenvedtek el mint mi.

  1. Németország 956 090
  2. Spanyolország 693 768
  3. Franciaország 381 841
  4. Egyesült Királyság 311 927
  5. Csehország 254 657
  6. Olaszország 246 710
  7. Szlovákia 184 342
  8. Lengyelország 138 096
  9. Magyarország 95 148
  10. Románia 90 023
  11. Svédország 67 054
  12. Portugália 66 564
  13. Belgium 45 833
  14. Hollandia 33 998
  15. Ausztria 32 834
  16. Finnország 25 489
  17. Szlovénia 25 303

A listát összegezve több mint 3,6 millióra rúg az el nem készült járművek száma, ami körülbelül az ötöde a 2019-es termelés teljes egészének. Más szavakkal fogalmazva minden ötödik autó nem készült el a tavalyi évhez képest.

Súlyos pofont kapott a magyar GDP

A második negyedévben minden eddigi mértéket meghaladóan több mint 13 százalékkal csökkent éves összevetésben a magyar GDP, amiben a hazai járműgyűrtási szektor hanyatlása nagy szerepet játszik. Ebből 4,3%-os csökkenésért felelős a magyar ipar, mely teljesítménye 20%-ot esett vissza. A KSH adatai szerint

"az ipar hozzáadott értékének csökkenéséhez a közútijármű-gyártás járult hozzá a legnagyobb mértékben."

A magyar járműgyártásban jelentősen kevesebb személyt foglalkoztattak a második negyedévben, derül ki az adatokból. Az áprilistól június végéig terjedő időszakban 166 ezren dolgoztak ebben az ágazatban, ami 4%-kal, azaz 10 ezer fővel kevesebb, mint a 2019-es esztendő ugyanezen szakaszában. Más összevetésben még kiábrándítóbb a helyzet, hiszen a tavalyi év végén 187 ezren dolgoztak a szektorban, ehhez képest a csökkenés mértéke 21 ezer fő.

A szakembek szerint a koronavírus miatt kialakult gazdasági válság évekig elhúzódhat. Egyelőre megjósolhatatlan, mikor áll helyre ez a szektor.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Napi.hu
Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA)

Kapcsolódó írások

9 kérdés a magyar autógyártás hőskorából!
2018. február 25.
A magyar autógyártás hőskora a gőzkocsival kezdődött a 19. század végén. Legújabb kvízünkben 9 kérdés szerepel ebből a korszakból!
2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.

További hírek