A világméretűvé nőtt járvány miatt számtalan autógyártó kényszerült átmeneti leállásra, amelyet elsősorban a beszállítói láncoknál kialakult hiányok okoztak. Összeszedtük, hogy jelenleg mely márkáknál van bevezetve kényszerszünet, hogy látható legyen hol várható csúszás a megrendelt új autók legyártásában. A gyártók egy része átmenetileg orvostechnikai eszközök gyártására állt át, hogy ezzel is támogassák a koronavírus elleni küzdelmet és csökkentsék a kialakult hiányokat a létfontosságú gépekből.

Aston Martin

Az exkluzív sportkocsikat gyártó vállalat minden üzemét leállította március 24-én. A tervek szerint majd április 20. után indulnak újra.

Bentley

A brit luxusautókat gyártó vállalat március 20-val kezdődően 4 hétre leállította a termelést.

Bugatti

A francia szuperautógyártó már korábban, március 20-án jelentette, hogy bezárta a gyárát eleget téve a Franciaországban érvényben lévő korlátozásoknak.

Daimler

A Mercedes-Benzt irányító cégcsoport március 17-én jelentette be, hogy minden európai üzemét leállítja az alkatrészellátási problémáik miatt. A kényszerszünetet legalább kéthetes időintervallumra tervezték. A kecskeméti Mercedes-gyárban sincs jelenleg termelés.

FCA (Fiat Chrysler Automobiles)

Fiat leállította a termelését Észak-Amerikában és a tervek szerint április közepéig nem is indul újra semelyik gyártósor sem. Európára vonatkozóan korábban egy hetes leállást jósoltak, jelenleg nem tudni, hogy azóta megindult-e a termelés az öreg kontinensen.

Ferrari

Az olaszok március 16-én jelentették be, hogy a modenai és a maranellói gyárak is leállnak. Szerették volna 27-én ismét elindítani a termelést, de az olasz helyzet ismeretében még az április 14-re eltolt nyitás is túl optimistának tűnik.

Ford

A Ford minden európai és amerikai üzemét leállította március 19-én és eredetileg úgy tervezték, hogy március 30-án újraindulhat a termelés. Ez nem történt meg, és szerették volna április 14-én beindítani az üzemeket. Azóta ez a dátum is el lett halasztva, március 31-én bejelentették, hogy határozatlan ideig zárva maradnak a gyárkapuk.

General Motors

A GM március 18-án jelentette be, hogy minden észak-amerikai üzemében beszünteti a munkát másnappal kezdődően. A konszern egyelőre nem adott tájékoztatást arra vonatkozóan, hogy mikor indulhat újra a termelés, annyit azonban tudni lehet, hogy hétről hétre megvizsgálják a lehetőségeket és egyenként fogják újraindítani gyáraikat.

Honda

A Honda az első között volt, aki leállította a termelést az Egyesült Államokban. Az első hírek még március 18-án láttak napvilágot. A jelenlegi állás szerint április 7-ig nem is indítják újra a gyártást.

Hyundai

A dél-koreai gyártó március 18-án kényszerült az USA-ban található üzemének a bezárására miután egyik dolgozójuknál beigazolást nyert a koronavírusos megbetegedés. Alapos fertőtlenítés után április 13-án indulhat be ismét a termelés.

Jaguar-Land Rover

A vállalatcsoport minden gyárát bezárta az Egyesült Királyságban, de az indiai és a brazil üzemekben továbbra is zavartalanul folyik a termelés. Ha minden jól alakul, akkor április 20. után áll helyre az európai ügymenet.

KIA

A KIA március 24-én állította le a termelését az USA-ban és a jelenlegi állapotoknak megfelelően két hétig tart majd a szünet.

Lamborghini

A szuperautókat gyártó olasz vállalatnál március 13. óta nincs termelés. Arra vonatkozóan nincsenek tervek, hogy mikor tudják újraindítani a gyárat.

Mazda

A Mazdánál március 24. óta minden japán gyárukban áll a munka, a tervek szerint nem is kezdik meg a gyártást 13 napon keresztül. Azt követően is április végéig csak a nappali műszakot indítják újra. A mexikói üzemben 10 napos leállással számolnak (március 24-től), de a thaiföldi gyárban határozatlan időre függesztették fel a munkát.

Nissan

A gyártó Egyesült Államokban található gyártósorai március 20. óta állnak, az újraindulás április 6-án várható. A kanadai és a mexikói üzemek továbbra is üzemelnek.

Porsche

A németek március 18-án jelentették be, hogy legalább 2 hétre leállítják az összes németországi gyárukban a termelést. Az indokként a vírus mellett az ellátási láncokban kialakult hiányokat nevezték meg.

PSA-csoport

A Peugeot-t, a Citroent, a DS-t és az Opelt tömörítő konszern mára minden európai üzemét - így a szentgotthárdit is, leállította. Az intézkedés összesen 15 gyárat érint. Eredetileg március 27-én szerették volna újraindítani a gyártást, de ez nem valósult meg.

Renault

A francia gyártónál március 16. óta 12 üzemében áll a munka országszerte.

Rolls-Royce

A britek március 23-án állították le a gyárat. A két hétre tervezett kényszerszünetet meghosszabbítják a korábban bekalkulált 2 hetes leállással, amely a húsvéti időszakra vonatkozik. A Rolls-Royce-nál így 4 héten keresztül biztosan áll a termelés.

Subaru

A Subaru az egyetlen amerikai gyárát leállította március 23-án és korábban azt nyilatkozták, hogy 29-én ismét beindul a termelés. Arról egyelőre nincsenek megerősített információk, hogy azóta valóban megnyitotta-e a kapuit az üzem.

Suzuki

A Magyar Suzuki Zrt-nél is leállt a termelés. Az eredetileg április 3-ig tervezett leállást a napokban újabb két héttel hosszabbították meg.

Tesla

Az elektromos autókat gyártó vállalat a legfontosabb üzemét a kaliforniai Fremontban találhatót zárta be átmenetileg.

Toyota

A március 26-i helyzetértékelést követően a japán gyártó úgy döntött, hogy április 20-ig biztosan minden üzemük szünetel az USA-ban, Kanadában és Mexikóban is.

Volkswagen-csoport

A német konszern március 17-én tett bejelentést arra vonatkozóan, hogy 2 hétre leállítja a termelést a szlovákiai, a portugál és a spanyol üzemeiben. Az USA-ban a Tennessee államban található gyár zárt be március 21-én. Egyelőre nem tudni, hogy ott mikor indulhat meg a termelés ismét. Az Audi győri üzemében március 20. óta áll a munka és a legfrissebb információk alapján április 19-ig biztosan fennmarad a rendkívüli termelési szünet.

Volvo

A Volvónál még március 20-án jelentették be, hogy minden európai gyárukban felfüggesztik április 5-ig a munkát. Az Egyesült Államokban március 26. és április 14 között van érvényben üzemszünet. Jó hírnek számít, hogy a Kínában található valamennyi üzem ismét termel.