2020. augusztus 07. | 14:09

Ha eddig esetleg nem lett volna tiszta, ki a közvetlen konkurens.

Bár az eddig bemutatott anyagokon egyáltalán nem szemérmeskedik az új Bronco, azok számára, akiknek mégsem jött le, ízig-vérig terepjáró. Nem lett belőle béna SUV, (még) nem elektromos, mindent tud, ami kell a terepezéshez és szinte végtelen a gyári extrák sora, amivel még jobban specializálni lehet.

Bár messze van még, mire az első boldog tulajdonosok elkezdhetik a Sziklás-hegység megmászását ezzel a modellel, a Ford elvitte egy éles tesztre a bestiáit. A dolog pikantériája, hogy az autót Kaliforniában tesztelték a Sierra Nevada hegységben, pontosabban a Rubicon terepjárós útvonalon. Ha valakinek eddig nem lett volna tiszta, most már tuti egyértelmű, hogy a Wrangler a közvetlen riválisa.

Nem kevés önbizalom szorulhatott a projekt kitalálójába, vagy rettentően megbíznak az autóba, de mindenképpen bátor húzásnak számít azon a nehéz terepen tesztelni a verdát, ahol a legnagyobb rivális a király. Ez a 22 kilométeres szakasz telis-tele embert és technikát nem kímélő akadályokkal, minden sziklához tartozik valami történelmi sztori az amerikai offroad világából.

A lelkes rajongóknak és az internetnek hála gyorsan eljutott az információ ide is, fotók és két rövid videó formájában. A típus fanatikusaink szóló BRONCO6G fórumon osztották meg az anyagot, amin remélhetőleg nem a menet legsikeresebb részét láthatjuk.

Azért akinek van valamennyi fogalma az a terepezésről, annak az leesik, hogy talán nem is annyira az autó képességével van probléma. Hiszen a hajtás az első videón láthatóan szépen összezár, és kapaszkodna is ahogy tudna, de sima sziklákon való mászáshoz nem igazán ideális a megválasztott nyomvonal, de talán a guminyomáson lehetett volna még engedni. A második videó nyomvonala talán kicsit jobbnak tűnt, ekkor viszont csúnyán lecsúszott a falról, ami hallhatóan “megrendszabályozta” a prototípus oldalát.

A látottak a gyártó szempontjából talán nem a legjobb marketinges anyagok, de az érdeklődők számára értékes infókat rejt az autó sziklamászói mozgásáról.