Mint azt korábban megírtuk, gyengén teljesít a magyar autópiac, az első félévben minden hónapot negatív mérleggel zárt az újautó-eladás. A visszaesést a magas infláció, a forint romlása, az autógyártók ellátási lánc problémái és a chiphiány is okozza. Ennek is köszönhető, hogy a használtautó-behozatal tovább szárnyalt, de a Jóautók.hu közleménye szerint hamarosan itt is visszaesésre lehet számítani.

A második negyedévben már közel öt%-kal kevesebb használt autót hoztak be az országban, mint az elsőben, és és júniusban már nem sikerült elérni a tavalyi eredményt sem. Mindez annak köszönhető, hogy külföldön is egyre többen ülnek használtautóba, mivel újat egyszerűen nem lehet kapni. Így viszont a Magyarországról kijáró kereskedők sem tudnak olyan sok és megfelelő minőségű autóból választani.

Idén az első fél évben behozott használt személyautók több mint harminc százalékát három márka - a Volkswagen 11,6 százalékkal, az Opel 10,2 százalékkal, a Ford 8,6 százalékkal - teszi ki, ezeket egyenként 5-6 százalékos részesedéssel a Toyota, az Audi, a Hyundai, a BMW és a Mercedes követi.