2020. november 19. | 11:56

Maradt benne a 640 lóerős V10-es motor, amely mellett még hatékonyabb aerodinamikát és hűtést is kapott az olasz modell.

Az autó teljes nevén Lamborghini Huracan Super Trofeo Omologato, azaz röviden Huracan STO. Alapvetően fordítva szokott ez lenni, hiszen általában elsőként utcai autók készülnek, majd utána jönnek a sportosabb verseny kiadások. Az olasz márka most megfordította a folyamatot, és a Huracan Super Trofeo Evo versenyautó változatából készített egy olyat, amely alkalmas lehet arra, hogy rendszámot aggassanak rá.

Motorja továbbra is az 5,2 literes, 640 lóerős V10-es, amely mindössze három másodperc alatt gyorsítja álló helyzetből 100 km/órás tempóra az autót. Végsebessége emellett 310 km/h. A karosszériát úgy módosították, hogy 75 százalékban karbonszálas anyagokból legyen, de a súlycsökkentést segítették elő azzal is, hogy könnyített felniket és üvegeket alkalmaztak. Az eredeti Performante is egy könnyített verzió, de az STO is 43 kilogrammal könnyebb lett, ami így összesen 1339 kg.

Amennyiben a videó nem indulna el, ezen a linken tekintheted meg.

A versenyautóhoz képest nem összkerekes, hanem hátsókerék-meghajtást kapott, amely mellett még kihagyhatatlan erényei közé sorolható az optimális aerodinamika. Az autót úgy tervezték meg, hogy a leszorító erő növelése mellett még több levegőt hasznosítsanak hűtési célra. Emellett pedig kapott egy állítható hátsó szárnyat is.

Az autó belsejét szinte mindenhol Alcantara vagy szénszálas anyag borítja. Végül, de nem utolsó sorban választható üzemmódok is vannak, amelyek tartalmazzák az STO, a Trofeo és a Pioggia módokat, amelyek alkalmasak pályára, közútra és esős időjárási körülményekre is.

A Lamborghini majd jövő tavasszal tervezi kiszállítani az első modelleket, amelyeknek ára Európában 249 412 euró, azaz mai hazai árfolyammal számítva körülbelül 90 millió forint.