A tulajdonosoknak forintba átszámítva több mint 25 ezret kell fizetniük, ha be akarnak hajtani az alacsony kibocsátású zónába.
A világ számos pontján különböző intézkedésekkel próbálják kiszorítani az autókat a nagyvárosi közlekedésből. Párizsban a tervek szerint 2022-től jelentősen csökkenhet a belvárosi átmenő forgalom. Londonban októberben lépnek életbe az úgynevezett Ultra Alacsony Kibocsátási Zónára vonatkozó díjfizetési szabályok. Egy friss hír szerint a korosabb autók tulajdonosaira extra fizetni valók várnak.
A klasszikus járművekkel közlekedőknek 650 fontot – több mint 263 ezer forintot – kell kicsengetniük, ha szeretnének a brit főváros fentebb említett területein kocsikázni. Amennyiben elmulasztják a kiszabott díj megfizetését, az autójukat akár kényszerárverésre is bocsáthatják.
A jelentések szerint nagyságrendileg 60 ezer járművet érintenek az október végén életbe lépő szabályozások. A klasszikus autók tulajdonosairól elterjedt az a vélemény, hogy ők megengedhetik maguknak egy ilyen kocsi megvásárlását, ezért bőven elbírja a pénztárcájuk a plusz költségeket is. Az irigyek most biztosan dörzsölik a markukat, hiszen a brit kormány most a „gazdagokat” sarcolja. A képlet természetesen nem ennyire egyszerű, a probléma leginkább a különadó kivetésének elvével van. A történet mögött természetesen környezetvédelmi szempontok (is) húzódnak, ám nem kell elrugaszkodott fantázia annak belátásához, hogy ez egy remek alkalom a kormány számára egy kis plusz pénz beszedésére.
Szeretnénk azt hinni, hogy az effajta gondolkodásmód csak az Egyesült Királyságra jellemző, ám sajnos ez nem igaz. Párizsban már évekkel ezelőtt kitiltották a 20 évnél idősebb autókat a városi forgalomból. Nem lennék meglepve, ha a kezdeményezés hamar utat találna az Európai Unió döntéshozóihoz, ami sötét jövőképet festene a klasszikus járművek tulajdonosai számára.