2022. július 07. | 10:03

A modell hibrid hajtáslánccal kerülhet piacra.

A Suzuki Jimny negyedik generációját 2018-ban dobták piacra, de az időről időre felröppenő hírek ellenére a japán autógyártó eddig még nem mutatta be a népszerű terepjáró régóta várt ötajtós változatát. Kémfotósoknak most sikerült lefotózni az ötajtós Jimny álcázott prototípusát, amelyet Európában teszteltek.

Annak ellenére, hogy az autót teljesen beborították álcafóliával, nyilvánvaló, hogy a modell megnövelt tengelytávval, extra hátsó ablakokkal és hátsó ajtókkal rendelkezik. A képek alapján úgy tűnik, hogy a prototípus első és hátsó része megegyezik a hagyományos Jimnyvel. Az utastérben egy sokkal nagyobb infotainment érintőképernyő jelenik meg, a változatlan analóg kapcsolók és a teszteléshez szükséges speciális felszerelések mellett.

A kiszivárgott hírek szerint az ötajtós Jimny tengelytávja 2550 milliméter, ami 300 milliméterrel hosszabb, mint a háromajtós kivitel esetében. A terepjáró állítólag 3850 milliméter hosszú lesz, változatlan szélességgel (1645 mm) és magassággal (1725 mm). Az extra méret nagyobb lábteret biztosít a hátul utasok számára és praktikusabb méretű csomagtartót.

A szigorú európai károsanyag-kibocsátási előírások miatt a Suzuki 2021 óta kizárólag kishaszongépjárműként, két üléssel és kibővített raktérrel kínálja a háromajtós Jimnyt. Ez hamarosan megváltozhat, mivel az autógyártó a hírek szerint a terepjáró hajtásláncát villanyosítani fogja. A Carscoops magazin információi szerint a 1,5 literes szívómotort egy turbófeltöltős mild-hibrid hajtáslánc váltja majd a Jimnyben.

Az ötajtós modell várhatóan valamikor 2022 végén vagy 2023 elején debütál. Az új kivitel valószínűleg a hagyományos, háromajtós Jimny ráncfelvarrott változatával együtt érkezik, amely ugyanazt a technikát és hibrid rendszert kapja meg.

Nyitókép: Alapjárat