2021. május 27. | 11:37

Ismét lehet Jimny terepjárót vásárolni itthon, azonban nem személy- hanem kishaszongépjárműként lesz kapható ezentúl.

 

Az európai károsanyag-kibocsátási normák szigorodó rendszerében a Suzukinak is fel kellett áldoznia valamelyik modelljét, hogy teljesítsék a kvótát flotta szinten. Annak ellenére, hogy 2018-as bemutatása óta tolongó emberek állnak sorba a Jimnyért, egy jó ideig nem volt kapható a márkakereskedésekben, azonban most visszatért kishaszongépjárműként két üléssel, kibővített raktérrel. Az indok egyszerű: a haszongépjárművekre nem vonatkoznak olyan szigorú emissziós normák, mint a személyautókra.

Suzuki Jimny 2021

Elejtett vadat szállítani nem kívánó vadászoknak (maximum utánfutóval), természetjáróknak, hobbi off roadosoknak kiváló választás lehet továbbra is a Jimny, hiszen konkurense gyakorlatilag nem akad a jelenlegi piacon ebben a méretosztályban. Nyilván, aki munkagépet keres, az egy nagyobb teherbírású, akár dupla kabinnal ellátott dízel pickupot fog választani, ebből a szempontból megkérdőjelezhető a kishaszon-Jimny létjogosultsága, igaz, a személyautó változatot sem azért vették anno, hogy négyen menjenek el vele világjáró körútra.

Suzuki Jimny kishaszon

A Suzuki Magyarország egy gyors off road túrára invitált meg minket, így enyhe terepkörülmények között bizonyosodhattunk ismét a Jimny képességeiről, bár kicsit lehangoló volt, hogy a túrát egy 4x4-es Suzuki Vitarából vezényelték, ami szó nélkül teljesített minden elénk kerülő akadályt - a Jimny ennél zordabb körülményekre tervezték. Ami a technikát illeti elmondható, hogy lényegében semmi nem változott: megmaradt a létraalváz, a háromkaros merevhidas felfüggesztés tekercsrugókkal és a kapcsolható összkerékhajtás felezővel ellátott osztóművel. A meghajtásról továbbra is egy 1,5 litere, szívó benzinmotor gondoskodik 100 lóerővel és 130 Nm-rel, ami az 1090 kg-os önsúlyhoz bőven elegendő.

Suzuki Jimny interior

A hátsó üléssor tehát eltűnt, cserébe kapunk egy 863 literes, síkpadlós rakteret, ami 33 literrel több, mint amit az elődmodellnél kaptunk a hátsó ülések lehajtásával. A rács miatt sajnos az ülések szerényebb tartományban állíthatók, így 185 centi felett hosszabb távon kényelmetlen lehet a „kormányon” ülni. Azonban vannak már arra megoldások, hogy hogyan is lehet majd a térelválasztó rácsot hátrébb helyezni, átalakítani, valamilyen aftermarket terméket biztosan fogunk találni a piacon, ezzel növelve meg az elöl ülők lábterét.

Suzuki Jimny raktér

A személyautó-Jimnyhez hasonlóan a kishaszon változat is megkapja a vészfékasszisztenst, a visszagurulásgátlót és a lejtmenetvezérlőt, sőt újdonságnak számít az eCall segélyhívó-rendszer, amely baleset esetén automatikusan vészjelzést küld egy előre megadott telefonszámra.

Aki csatlakozik a Suzuki hűségprogramjához, az most bruttó 7 000 000 forinttól, nettó 5 511 811 forinttól megvásárolhatja a kizárólag egy felszereltségi szinttel, manuális váltóval kapható Jimnyt, csupán a fényezésnél van választási lehetőségünk: a metál és gyöngyház színek bruttó 150 000, míg a kéttonusú fényezés 220 000 felárért érhető el. A kishaszonjárműként tovább élő Jimnyre általánosan 3 év garancia érvényes, jogi személyek esetében pedig attól függően, hogy melyik következik be előbb, 3 évig vagy 100 000 kilométerig jár a jótállás. Érdemes mielőbb érdeklődni, mert nagyságrendileg 400 darab Jimny érkezhet ebben az évben az országba, így sejthetően hamar el fogják kapkodni őket!

Részletes beszámolót majd tesztünkben olvashattok, addig csekkoljátok, hogyan teljesített a négyüléses Jimny a drivingcamp off road pályáján harmadmagával: