2019. december 29. | 16:30

A Lexus RC-ről általában nem az airride, a kompresszor vagy a Rocket Bunny kit jut elsőként az ember eszébe.

A lojális Lexus vásárlók epekedtek egy kupé verzióért. A vállalat dolgozói összedugták fejüket, míg végül megszületett a döntés, hogy az IS lehet a legalkalmasabb modell arra, hogy karosszériájából egy radikális formavilággal rendelkező kupét alakítsanak. 2014-ben XC10-es kódnév alatt, az LF-LC koncepció mintájára megszületett az RC.

Roel vásárolt is egyet a kétajtós luxushodályból, amelynek bár meg volt elégedve természet adta adottságaival, ám később mégiscsak továbbgondolta a megjelenést. Ráébredt, hogy ő bizony nem az az ember, aki beruház egy prémiumjárgányra, aztán csak úgy stock formátumban furikázgat vele.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

Az Egyesült Államok tuningkultúrája hosszú múltra tekint vissza, ha pedig eltűnődtél azon, hogy felkeresed ezt az RC-t és szemügyre veszed, nos, a tengerentúlon kell keresgélned! Roel egy hűséges társat akart a mindennapokra, amit meg is talált egy japán autó személyében. Az RC használati, avagy kezelési útmutatója sem tér el a többi japánétól, vagyis: ha kíméletesen bánsz vele és cseréled az olajat, több évtizeden át boldogan éltek majd együtt.

Roel 2015-ös RC-jét nézve, felmerülhet a fejedben a kérdés, hogy ezt miért kellett. A tuner válasza a kérdésre egészen egyszerű: mert miért ne?! És az autó építése során mindvégig ez a gondolat vezérelte. Végeredményül egy olyan Lexus kínálja magát a képeken, amely a lehető legmesszebb áll a gyári változatától, mind esztétikailag, mind teljesítmény tekintetében.

Jó autót építeni olyan, mint a sötét művészet, még akkor is, ha egy már sokat látott eljárást igyekszik az ember autóján alkalmazni. Roel ennek ellenére belevágott.

Az AirREX levegős felfüggesztéssel kényelmesen, légiesen közlekedhet Portland belvárosában és útjain, viszont egy gombnyomással könnyen az aszfaltig ültetheti a szörnyeteget. Amit továbbra sem szabad elfelejteni, hogy az „álca” alatt még mindig egy Lexus van. Roel szerint egy RC F Sportból szinte bármi olyat ki lehet hozni, amit az ember előzetesen megálmodik.

A beltér hagyományörző, vagyis fellelhető benne a gyári finomság, megvan benne minden kellék ahhoz, hogy az RC-vel el lehessen jutni A-ból B-be. Ízléses, hiszen ott van benne az analóg óra és karbonszálas több elem is, mint a kormány vagy a középkonzol, valamint sportos mert az egész kabinban befigyel a rollbár.

A gyári üléseket bőrbe vont Recarók helyettesítik, Sparco övekkel. Kinyitva a csomagtartót egyből a kompresszor tárul az ember szeme elé, melyet bár igyekeztek elrejteni, ám azért látszik, hogy Roel igenis büszke a levegős rendszerre, és szíve szerint mindenkinek mutogatná.

És ami a motorháztető alatt lapul, az sem semmi. A módosított RR-Racing kompresszor kiegészítéssel 500 lóerős lett az RC. A motorvezérlő egység és a sportlégszűrő is az RR-től származnak, míg a csodásan hangzó kipufogórendszer az ARK Performance csapatának munkája.

Roel azonban még nem teljesen elégedett a teljesítménnyel, egy motor swapot szeretne végrehajtani, a jelenlegi blokkot nem akármilyen másik, egy 2JZ váltana fel. A megállást Wilwood fékek biztosítják, és a fényes fekete fényezésről, a csillogó, arany színű Avant Garde felnikről is muszáj szót ejteni, na meg persze a szárnyról, ami teljessé teszi az összképet.