Eddig a legsikeresebb modellje a Suzukinak a Vitara, se a Swift, se az SX4 nem tudta ezt a teljesítményt produkálni
Magyarországon a legkeresettebb újautó az utóbbi években a Suzuki Vitara volt, ez nemcsak az eladási, hanem a gyártási számain is meglátszik. A cég kommunikációs igazgatója, Ruska Viktória bejelentette, hogy legyártották a félmilliomodik Vitarát az esztergomi üzemben.
A Vitara 1988 óta létezik a Suzuki modellcsaládjában, Magyarországon 2015 óta gyártják. Ami figyelemre méltó, hogy korábban egyik Suzuki-modell se tudta megközelíteni se a Vitara teljesítményét, az SX4 és a korábbi magyar kedvenc Swift se érte el az 500 000-es legyártott példányszámot.
A Suzuki Vitara fejlesztésébe már a magyar mérnökök is beszálltak, valamint Magyarországon véglegesítették a típust, modellfrissítésen pedig 2018 szeptemberben esett át. Emellett 2017-ben és 2018-ban is elnyerte a Magyar Termék Nagydíjat és az Innovációs Nagydíjat is. Tavaly 11 127 darab kelt el a magyar piacon a legjobban fogyó Suzukiból, valamint 31 658 darabot exportáltak nemcsak Európán belülre, hanem Dél-Amerikába is.
Bár a 90-es évekhez képest visszaesett a Suzuki hegemóniája a többi márkához képest, még mindig ők adták a magyar újautó-piac 15,6%-át, valamint több mint 2,1 milliárd euró árbevétele volt 2017-ben, a bevétel 91,7%-a exportból származott.
A Suzuki háza tája felett most gyülekeznek azonban a sötét felhők is, az Audi-dolgozókhoz hasonlóan az esztergomi gyárban is terveztek sztrájkolni. Februárban azonnali hatállyal kirúgták azt a dolgozót, aki elvállalta a Vasas helyi alapszervezetének vezetését, ez viszont olaj volt csak a tűzre, ugyanis megnőtt a dolgozók között a szakszervezeti tagságra való igény. Ki tudja, lehet megismétlődik az Audi-történet, ezúttal Esztergomban?