2019. február 14. | 18:01

Úgy tűnik, a 2014-ben bemutatott tanulmányautó végre gyártásba kerülhet

Még 2014-ben, egy csodálatos autót mutatott be a Maserati: az Alfierit. A legtöbb tanulmányautóval ellentétben az Alfieri egy teljesen működő tanulmányautó volt, amit akkor még úgy hittek, hogy akár már 2016-ban sorozatgyártásba kerülhet. Ez sajnos nem történt meg, de úgy tűnik, végre ott az alagút végén a fény is, mert esélyes, hogy 2020-ban elkezdik gyártani a Maserati-sportautót!

Ugyanis a Maserati bejelentette, hogy a vállalat képviselői a héten leültek tárgyalni a szakszervezeti vezetőkkel a modenai gyárban. Az elmúlt időszak történései (igen, pontosan az Audi-sztrájkra gondolok) talán rávilágítanak számodra is, amennyiben nem a dolgozók érdekeivel összhangban próbál cselekedni egy gyár vezetése, úgy abból könnyen munkabeszüntetés sikerülhet, ami hosszútávon egyik félnek se jó.

Ezek a bejelentések általában olyanok, amiknek gondolod: iszonyatosan unalmasak. Azonban ha a sorok között olvas az ember, akkor olyan információmorzsákra is bukkanhat, amik alapján biztosra vehető, hogy itt valami nagy dolog van készülőben. Azt írják, a felújított gyár lesz a gyártója egy

„speciális nagyteljesítményű, high-tech sportautónak.”

Ezen kívül tovább is megy, ugyanis azt is írják:

„Az első, gyártás előtti sorozatai lesznek egy teljesen új modellnek, karakterisztikájában Maserati-sportautónak, amik a jövő év első felében fognak legördülni ezekről a szalagokról.”

Igaz, a szöveg nem nevezi nevén az Alfierit, de egy júliusban készült interjúban, az akkor Maseratit vezető Tim Kuiskis-szel megtudhatták az emberek: 2022-ig le lesz cserélve a GranTurismo és GranCabrio modellek az Alfierire.

Az Alfieri már jövőbemutató technológiákkal fog készülni, teljesen elektromos és plug-in hibrid változatban, alumínium platformra. Persze választható lesz, kupé vagy kabrió formában kéred a legfrissebb Maseratit sportautót.

Tavaly júliusban meghalt a Fiat-csoport (amihez a Maserati is tartozik) vezérigazgatója, Sergio Marchionne. Halála után gyorsan cserélődtek a posztján az emberek, jelenleg ​​​​​​Michael Manley a Fiat-Chrysler Csoport feje.