2021. október 15. | 12:30

Európában egyelőre nem lesz elérhető a gyártó óriás crossovere.

A Lexus Oroszország fővárosában, Moszkvában leplezte le a vadonatúj LX modellt, amely a tervek szerint 2022 elejétől lesz elérhető. Amikor az autóról lerántottak a leplet, elsőként mindenkinek a hatalmas hűtőrácson akadt meg a szeme.

Az új, orsó alakú maszk – amely a friss, funkcióalapú formanyelvet követi – háromdimenziós, krómkeret nélküli megjelenést kapott. Olyan fontos funkciókat lát el, mint a hűtés és a hatékonyság támogatása. Az NX után az új LX esetében is a hátsó rész közepére került az új „LEXUS” logó, ez ismertetőjegy lesz a következő generációs Lexus modelleknél.

Az újdonság – ami a GA-F-platformra épül – egy új, könnyebb aktív magasságállítással (AHC) ellátott futóművet kapott, a tetőelem pedig alumíniumból készül. Ezek együttesen körülbelül 200 kilogrammos tömegcsökkentést eredményeznek. A 2850 milliméteres tengelytávolság, valamint a terepszögek nem változtak az elődhöz képest. Az AHC segítségével mindig az adott körülményekhez igazítható az autó hasmagassága, ezen felül az új futómű képes stabilizálni a járművet kanyarodás, gyorsítás és lassítás közben, köszönhetően a rugóerő optimalizálásának.

Az utastérben azt láthatjuk, hogy a középkonzolon (a Lexus történetében először) egy dupla képernyős rendszer kapott helyet, amely függőlegesen helyezkedik el. A felső, 12,3 colos érintőképernyőn a navigáció és az audiorendszer beállításai jelennek meg, illetve itt látható a terepkamera-rendszer képe. Az alsó, 7 colos megjelenítőn a klíma kezelőszervei és az üzemmódválasztó kapcsolói találhatók, amelyekkel az adott vezetési beállítást és egyebeket lehet módosítani.

Motorválaszték

Az LX 600 új, 3,5 literes, V6-os ikerturbós benzinmotorja már alacsony fordulatszámnál is nagy nyomatékot biztosít. A csúcsteljesítmény 415 lóerő (305 kW), míg a maximális nyomaték 650 Nm. A Lexus első 3,3 literes, V6-os ikerturbós dízelmotorja (LX 500d) 299 lóerős (220 kW) csúcsteljesítményt és 700 Nm maximális nyomatékot kínál.

Mindkét hajtáslánchoz tízfokozatú automata váltó társul, amely segíti a gyorsítást elinduláskor, emellett támogatja a terepjárást, és magas sebességtartományban is jó üzemanyag-fogyasztást tesz lehetővé.

VIP kivitel

A négy különálló üléssel ellátott VIP modellváltozatban minden a kényelemről szól. A háttámlájuk 48 fokban dönthető, és saját hátsó konzolt is kaptak. Az oldalsó napárnyékolók, a speciális olvasófények és a hátsó képernyő mind-mind az alapfelszereltség részét képezik. A légbefúvók állítólag egy frissítő zuhany élményét adják vissza a klímán keresztül.

Biztonság

A Lexus kínálatában az új LX-nél jelenik meg első ízben az ujjlenyomat-érzékelős indítógomb, amely tovább csökkenti a sikeres autólopás esélyét. Az autó olyan vezetéstámogató rendszerekkel van felszerelve, mint a kibővített ütközést megelőző rendszer az új vészhelyzeti kormányzássegítő asszisztens funkcióval, a továbbfejlesztett sáv- és nyomtartó rendszer, a dinamikus radarvezérlésű sebességtartó automatika az új kanyartempó-csökkentő funkcióval, vagy az országúti segélyszolgálat.

Azt fontos kihangsúlyozni, hogy az LX Európában egyelőre továbbra sem lesz elérhető, tehát a magyar piacon sem lesz kapható belátható időn belül. Ha történne változás ez ügyben, akkor azonnal frissíteni fogjuk a cikket a részletekkel.

Lexus