2018. november 29. | 18:18

Csillogó króm elemek körös-körül, bőséges, szinte már irigylésre méltó helykínálat és a masszív, 3,0 literes négyturbós sorhat, csaknem 400 lóerővel: ez volna a vadonatúj BMW X7.

A 2018-as Los Angeles-i Autószalonon az ügyfelek végre testközelből szemügyre vehetik a BMW grandiózus zászlóshajóját. Így talán könnyebben tudnak majd dönteni afelől, hogy kell-e a szinte már kamionként funkcionáló jármű a családba, avagy sem. A BMW X7 értékesítését 2019 első felében kezdik.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

A bajor autógyártó feltehetőleg a vezető szerepre pályázik terepjárók tekintetében, ugyanis az X7-tel immáron hét modell közül válogathatnak az ügyfelek. Nehezen tudom elképzelni, hogy ezek után még akad olyan vásárló, aki képtelen megtalálni az ínyére valót.

A Land Rover Discovery és a Mercedes-Benz GLS riválisának célja, hogy magabiztosan helytálljon az igencsak növekvő szabadidő-autó szegmensben. A tekintélyt parancsoló jármű a BMW 7-es sorozat kényelmét és gazdagságát kínálja az új, negyedik generációs X5 off-road teljesítményeinek ötvözésével.

A márka amerikai gyárában készülő modellje hét ülést és még ezen felül is bőséges rakodóteret (326 liter) kínál a nagycsaládos ügyfelek számára, mely a hátsó sorok üléseinek előre döntésével egészen 2120 literig bővíthető.

Az X7-et a 2017-es Frankfurti Autószalonon ugyan már kiállította a BMW koncepció formátumban, viszont most már az sem titok, milyen erőforrásokkal lehet majd megvásárolni a luxusterepjárót: volumenértékesítés tekintetében várhatóan az X7 xDrive40i lesz a legnépszerűbb, melynek motorterében egy 3,0 literes benzines sorhatos egység duruzsol 335 lóerővel. Ezzel az erőforrással a 2 385 kg súlyú X7 6,1 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra. A mérnökök kifejezetten ügyeltek a kibocsátási normák nem megsértésére, így a kombinált szén-dioxid kibocsátás a jármű esetében 198 g/km-t tesz ki.

A gyártó arra tippel, hogy másodikként talán az xDrive30d-t kapkodják majd leginkább, mely egy 3,0 literes soros hathengeres, dízelmotort használ, maximális teljesítménye 261 lóerő. A nullszáz sprinthez ennek a kivitelnek már kereken 7 másodpercre van szüksége.

A legnagyobb teljesítményt Európában az X7 M50d névre hallgató típus produkálja majd, hiszen a BMW 3,0 literes soros hathengeres, négyturbós gázolajjal működő blokkját helyezték el benne, amivel az autó 394 lóerő teljesítésére és 760 Nm nyomaték leadására lesz képes. A sprintidő is jobban hangzik, mely alatt 5,4 másodperc értendő. A még ennél is brutálisabb M50i-t előreláthatólag Európában nem kínálják majd, pedig milyen jó is lenne hallgatni a 462 lóerős V8 biturbós benzinest!

Közös tényező lesz a típusokban a nyolcfokozatú automata váltó és természetesen a BMW által elnevezett xDrive összkerékhajtás, azonban az X7 M50d alá egy elektromosan szabályozható M Sport differenciálművet szereltek. A jármű alap kivitele 20 colos könnyűfém felniken gurul, de kérhető hozzá 21 vagy 22 colos is.

Az utastérben az X5-nyújtotta kialakítást és stílust igyekszik felvenni, középen egy 12,3 colos kijelzőt helyeztek el, melyen az új 7.0-s felhasználó felület fut.

 

Az X7 5,15 méter hosszú, 230 mm-rel hosszabb az X5nél, azonban a nyújtott tengelytávú 7-es sorozatnál 89 millivel rövidebbre sikeredett. Szélessége 2 méter, magassága 1,8 méternek feleltethető meg, tengelytávja pedig a 3 méteren is túl tesz.