2023. augusztus 24. | 15:04

Az M0 bővített testvére lehetne az M200-as szakasz, amely vélhetően csökkentené a Budapestet megkerülő gyűrű forgalmát.

Különös műszaki térkép jelent meg a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. oldalán. Ezen megjelennek a tervezett és építés alatt lévő új autópályaszakaszok is.

Ezek között pedig érdekes, hogy már felvázolásra került az M200 elnevezésű szakasz, amely sokak számára az M0 alternatívája lehet. Magyarországon a legtöbb autópálya ma az M0-s körgyűrűre fut össze, ez pedig hatalmas terhelést jelent.

Tavaly egy alkalommal az M0 leterheltsége átlépte a napi 100 ezer autót és ez várhatóan nem fog csökkenni. Mivel az ország elhelyezkedése miatt egy híd az EU keleti és nyugati régiói között, így komoly szerepe van a tranziforgalomban.

Emiatt pedig indokolt lehet az M200-ra keresztelt szakasz, mely az M0 kibővített szakasza lehetne. Ez az M1-es autópálya 13. számú főúti csomópontjától indulna.

Elkerüli, de éppen érinti Székesfehérvárt és keresztezi az M7-es autópályát is. Sárbogárd térségében csatlakozna be az M8-as gyorsforgalmi útba, ami még szintén csak álom egyelőre.

A minisztérium az M8 terveit egyelőre csak készítteti. A beruházás során elfoglalt földek kérdését is rendeznie kell a kormánynak még.

A terveket az Építési és Közlekedési Minisztérium 2023 vége és 2024 vége között veszi át, és majd csak azután folytatják a további tervezést. Tehát egyelőre le kell még zajlania a bürökráciai pepecselésnek a tényleges építés előtt.

A nem túl fényes tervek szerint ezek elkészülte 2028 környékén lehet reális. Ez persze lóg a levegőben, hiszen több projektet is leállítottak az utóbbi időben pénzhiány miatt, ilyen a régóta várva várt M100-as autópálya is.

Forrás: MKIF Zrt.
MKIF Zrt.