2021. szeptember 11. | 12:22

A 40kWh-s akkumulátorral szerelt második generációs Nissan Leaf kézenfekvő választás a mindennapi közlekedéshez, de amikor utazol, keményen taktikázni kell a hatótávval és a sebességgel. Szerzőnk 40 ezer kilométer tapasztalatait osztja meg, hogy csak akkor ülj be egy ilyen elérhető árú villanyautóba, ha hajlandó vagy elfogadni a játékszabályokat. 

Manapság akár 2 millió forintért is vásárolhatunk villanyautót, de az használt lesz és jelentéktelen méretű, illetve csak városi használatra alkalmas a kis akkumulátor miatt. A másik véglet az új Tesláké, de akár a 17 millió forintos Model 3-ra, akár a 30-40 millió forintért kapható nagyobb, erősebb modellekre gondolunk, látszik, hogy nem átlagos autókról van szó és ezeket a többség egyszerűen nem tudja megfizetni.

Csernok Miklós, a Kiszámoló blog szerkesztője néhány éve nagyon kételkedett az elektromos autók létjogosultságában, majd lépett egy merészet és az addig használt benzines Ford C-Max egyterűje helyett vásárolt egy új Nissan Leafet. Onnantól mindenhová a 40 kilowattóra akkumulátor-kapacitású, akár 270 kilométer hatótávolságú villanyautóval vitte családját. 

40 ezer eddig megtett kilométer alatt gyűjtött tapasztalatait és a villanyautózást övező téveszméket, valamint ezek cáfolatait azért érdemes megismerni, mert nem kérdés, hogy 10-15 év múlva rengetegen ülnek át elektromos autóba itthon is, így nem árt már most felkészülni a váltás velejáróira. Hangoscikkünket ezúttal is Kámány Andrea olvassa fel.