Már a BMW-nek sem kellenek a V12-es motorok

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2019-06-18, 11:37

Ennyi, kész, vége. Úgy néz ki, hogy a BMW is hagyja kifutni a V12-es motorját és helyét 2023 után hibrid, kevesebb hengerrel üzemelő erőforrások vehetik át a csúcsmodellekben.

A nagy V12-es erőforrások az exkluzivitást, a hatalmas teljesítményt, a rezonanciamentes járást és a fülkényeztető hangorgiát jelentik. Nem véletlen, hogy csak a luxuskategória legtetején és a szupersportautókban találkozhatsz velük. A BMW esetében az M760i és a Rolls-Royce-ok orrába szerelnek ekkora motorokat, de most úgy néz ki, már nem sokáig tarthatók életben a benzinfaló szörnyetegek a német prémiummárkánál sem. Konkrétumok még ugyan nem hangoztak el, de lehetséges, hogy a jelenlegi V12-es motor kifutása után nem érkezik utód ennyi hengerrel és a BMW is beáll a nagy rivális Audi és Mercedes mögé a sorba, akik már korábban bejelentették, hogy elkaszálják a legnagyobb, 12 hengeres motorjaikat.

BMW M760Li xDrive V12

Az ok pontosan az, amire gondolsz, a szigorodó károsanyag-kibocsátási normák ellehetetlenítik a 12 hengeres erőforrásokat. De ez csak az egyik ok. A másik, hogy ma már a könnyebb, kisebb helyen elférő, jelentősen olcsóbban fejleszthető V8-as motorok is közel ugyanazt a teljesítményt képesek nyújtani elegendő számú turbóval, mint nagytestvéreik, de lényegesen alacsonyabb fogyasztás mellett. Akkor még nem említettem, hogy a jövő a hibrideké és a teljesen elektromos autóké. A BMW szerint is. Nem elképzelhetetlen, hogy a belátható jövőben a hetes csúcslimuzinokat is mindössze 6 hengeres erőforrások fogják repíteni, persze természetesen kiegészítő elektromotorral. Legalábbis addig, amíg be nem üt a full villanyautós éra, mondjuk teljesen elektromos 7-es még a tervezőasztalok fiókjainak mélyére rejtett vázlatokon sem létezik még a BMW-nél.

BMW M760Li xDrive V12-es motorja

Az a tény, hogy a BMW 8-as sorozata sem érhető el a legnagyobb motorral jól mutatja a márka szándékát a V12-vel. Jelenleg egyfajta tizenkéthengeres erőforrást készítenek, melyet még 2008-ban vezettek be és várhatóan 2023-ban utód nélkül fejezik be a gyártását. A duplaturbós egység pillanatnyilag háromféle lökettérfogattal és 6 féle teljesítményszinttel érhető el a 7-es BMW csúcsmodelljeihez és a Rolls-Royce különböző típusaihoz az alábbiak szerint:

BMW N74 motorok teljesítményszintjei

A tucathengeresek létjogosultságát elsősorban az adta eddig, hogy a potenciális vevőkörnek mindenből a legjobb kell. Igazából mindegy, hogy az 8, 10, 12 vagy még több hengeres, a vásárlók a legnagyobbat és a legdrágábbat akarják. Ha majd nem lesznek ekkora motorok, automatikusan az éppen aktuálisan elérhető legjobb kell majd nekik. Tudom, a 8 vagy 6 henger nem 12 és a feeling sem ugyanaz, de ha az újabb motorok gyorsabbak és egyben takarékosabbak is, mint a mostani V12-esek, akkor senkinek sem fognak annyira nagyon hiányozni. A bajorok egyébként kitartanak azon álláspont mellett, hogy ha van remény a szigorodó normáknak megfeleltetni a nagy motort, akkor talán 2023 után is kínálatban tarthatják a V12-eseket, de várhatóan már csak a Rolls-Royce számára.

Forrás:
Címkék:

További autós hírek

Újabb elégedetlenségi hullám söpör végig a budapesti taxisokon. Ezúttal az Uber utódjaként emlegetett Bolt (korábbi nevén a Taxify) húzta ki a gyufát azzal,...

Igencsak parás dologgal szerzett egy kis extra bevételt és hírnevet egy Ohio államban működő autómosó – szúrta ki a hvg.hu Nemsokára itt a...

Egy egyszerű balra kanyarodásnak indult, aztán… Beakadt a kormány fogasléc? Megszédült a sofőr? Az autóvezető hirtelen rájött, hogy gyalogos? Várjuk a megfejtéseket kommentben…...

Október 20-án, vasárnap vadgázolás történt az M3-ason, a kisbagi pihenőnél. A gázolónak hatalmas szerencséje volt, hogy ennyivel megúszta!Írt néhány sort az esetről: “Sziasztok!Én...

Olvasónk András küldte nekünk a felvételt. Annyit írt hozzá: Dunaharasztin az 51-esen készült a felvétel tegnap este. Még a lovas nézett rám csúnyán...

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika
BMW M760i
2019. április 05.
Míg az autóipar nagy része a downsizingnak él, a bajor óriás kihasználja a hatalmas érdeklődés és kereslet-nyújtotta élvezeteket, melyek biztosíthatják a V12-es motor kínálatban maradását
2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.