2018. október 11. | 14:04

Sok-sok év telt el a 8-as BMW hiányában, ám a bajorok végül visszahozták a modellt a kínálatba. Sorozatgyártását Németországban már megkezdték, azt azonban még mindig csak találgatni lehet, hogy az elődhöz méltó V12-es erőforrás bent lesz-e a motortérben, avagy sem.

A BMW E31 3,0 literes V8-as változatából 1992-ben mindössze 18 példány készült el. Az erőforrás kategóriában akkoriban a négy hengerrel ékesebb kivitel, a V12-es blokk vitte a prímet, melynek alapjául két sorhatos, a BMW M20-as egysége szolgált. A kérdés most az, hogy vajon a Le Mans-i 24 órás autóversenyen bemutatott 8-as Coupé motorterébe kukkantva elénk fog-e tárulni a V12-es, avagy sem.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

A 8-as BMWtömegtermelését 2018 júliusának első napjaiban kezdték meg, azonban az utakon novembernél előbb biztosan nem lehet majd vele találkozni. Az 5-ös, illetve 7-es sorozattal közös gyártósoron készülő modell, azon belül is az M850i xDrive Coupé kivitel egy 4.4 literes, V8-as benzinmotorral, 530 lóerővel és 750 Nm-es nyomatékkal lesz kapható. A 840d xDrive Coupé egy 3,0 literes soros hathengeres dízelmotorral kooperál majd, melynek maximális teljesítménye 320 lóerő és 680 Nm nyomaték lesz. 

Az autógyártó több változattal egyelőre nem rukkolt elő, így feltehetőleg V12-es erőforrásban, illetve plug-in hibrid hajtásláncban nem gondolkodnak. Pedig milyen jól tennék, hiszen így egyaránt ki tudnák elégíteni a teljesítményhajhászok, valamint a környezettudatosság kedvelőinek igényeit!

A V12-es erőforrással kapcsolatban Carsten Groeber, a BMW Group luxuskategóriás termékeiért felelős részlegének alelnöke interjút adott a Párizsi Autószalonon az ausztrál Go Auto magazinnak, melyben kifejtette, hogy egyelőre valóban nem gondolkodnak abban, hogy V12-est helyezzenek a BMW vadonatúj 8-as sorozatának modelljeibe.

Az alelnök elmondása szerint a 8-as sorozat modelljeinek orrába ugyan belekerülhet a robusztus M760Li xDrive-ban található 6,0 literes V12-es blokk, viszont azesetben némi súlyproblémával kell számolni.

"A V12-es motor rendkívül nehéz, a 8-as BMW súlyelosztása pedig meglehetősen jóra sikeredett, így a technológia, a karosszéria, valamint a hajtáslánc is tökéletes összhangban van egymással. Véleményünk szerint a V12-es egység túl nehéz lenne az autó elejében."

Groeber elmondása szerint minden egyes M8 változat megkapja az M5 továbbfejlesztett összkerékhajtási rendszerét, ám azok sem maradnak hoppon, akik hátsókerék-hajtásra vágynak, számukra az 840d sDrive nyújt majd kiváló alternatívát.

A 4,4 literes V8-as erőforrás egyébként meglehetősen rövid idő, 3,6 másodperc alatt repíti nulláról százra az M850i xDrive Coupé kivitelt. Ha esetleg a hátsóerék-meghajtás szerelmese vagy, ne aggódj, rád is gondoltak a vállalatnál, a 8-as sorozatból ugyanis 2019-ben érkezni fog a #keresztbenközlekedőscsúszkálós verzió!