Marad a V12 a BMW palettájában!

Közzétéve:
2019-04-05, 15:00

Míg az autóipar nagy része a downsizingnak él, a bajor óriás kihasználja a hatalmas érdeklődés és kereslet-nyújtotta élvezeteket, melyek biztosíthatják a V12-es motor kínálatban maradását

Az én szívem is megszakad, de kénytelen vagyok együtt élni azzal a tudattal, hogy sajnos leáldozóban a nagyköbcentis motoroknak. Az autógyártó vállalatok sorra vezetik ki nagyteljesítményű erőforrásaikat a palettából, melyeket hol turbófeltöltővel, hol különféle hibrid hajtásrendszerekkel kompenzálnak. Mindezt persze nem véletlenül, hiszen az üzemanyag-hatékonyság mellett az emisszós normáknak való elégtételnek is teljesülnie kell. Na de mi a helyzet a BMW-vel?

BMW 12 hengeres motor

Egy másik prémium óriás, az Audi a közelmúltban azzal kapcsolatos bejelentést tett, hogy a vadonatúj A8 lesz a márka legutolsó 12 hengerese. Szívfacsaró módon a sorba a Mercedes-AMG is beállt közleményével, miszerint beszüntetik 6,0 literes V12-es motorral szerelt presztízsautóik értékesítését. Az AMG márkanév alatt innentől tehát V8-asokra, valamint elektromotorokra kell asszociálniuk az érdeklődőknek. Az érintett modellek egyébként az S65, az SL65, valamint a G65 személyében testesülnek meg.

Mindezen nyilatkozatok ellenére a BMW a végletekig küzd a versenyben maradásért, hiszen úgy vélik, ameddig főként a Közel-Keleten illetve Kínában fennál a kereslet a nagyteljesítményű blokkok iránt, addig nincs mitől tartani.

BMW V12-es jelzés

A Top Gear konzultált a BMW erőforrás-fejlesztő vezetőjével, Michael Bayerrel a vállalat 6,6 literes biturbós egységének jövőjéről, mely az M760i típus motorterében került elhelyezésre, és megnyugtató választ kapott:

„A jelenlegi generációra nézve, 2023-ig biztosan elérhető lesz a V12-es blokk!” – számolt be Bayer a Top Gear-nek.

Azt is elárulta, hogy a 2023-as év bekövetkeztével a mérnökök azon szeretnének munkálkodni, hogy a teljesítményhajhász erőforrást az éppen aktuális kibocsátási szabályoknak megfelelően tervezzék át, gondolják újra. Ez viszont merőben nehéz folyamatnak bizonyulna, de a kereslet és érdeklődés figyelembevételével érdemes volna nem mellőzni ezt a fajta erőfeszítést.

BMW M760i

Kína adótörvényei nem igazán kedveznek az ilyen típusú motoroknak, de úgy tűnik, a vásárlók hajlandók plusz összeget kifizetni annak érdekében, hogy nagyobb szív duruzsoljon autójukban, mint a dugóban araszolók többségének autójában. Még akkor is, ha a nullszáz sprintet csupán 0,3 másodperccel teljesíti rövidebb idő alatt, mint V8-as testvére.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika

További hírek