2019. április 05. | 17:00

Míg az autóipar nagy része a downsizingnak él, a bajor óriás kihasználja a hatalmas érdeklődés és kereslet-nyújtotta élvezeteket, melyek biztosíthatják a V12-es motor kínálatban maradását

Az én szívem is megszakad, de kénytelen vagyok együtt élni azzal a tudattal, hogy sajnos leáldozóban a nagyköbcentis motoroknak. Az autógyártó vállalatok sorra vezetik ki nagyteljesítményű erőforrásaikat a palettából, melyeket hol turbófeltöltővel, hol különféle hibrid hajtásrendszerekkel kompenzálnak. Mindezt persze nem véletlenül, hiszen az üzemanyag-hatékonyság mellett az emisszós normáknak való elégtételnek is teljesülnie kell. Na de mi a helyzet a BMW-vel?

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

Egy másik prémium óriás, az Audi a közelmúltban azzal kapcsolatos bejelentést tett, hogy a vadonatúj A8 lesz a márka legutolsó 12 hengerese. Szívfacsaró módon a sorba a Mercedes-AMG is beállt közleményével, miszerint beszüntetik 6,0 literes V12-es motorral szerelt presztízsautóik értékesítését. Az AMG márkanév alatt innentől tehát V8-asokra, valamint elektromotorokra kell asszociálniuk az érdeklődőknek. Az érintett modellek egyébként az S65, az SL65, valamint a G65 személyében testesülnek meg.

Mindezen nyilatkozatok ellenére a BMW a végletekig küzd a versenyben maradásért, hiszen úgy vélik, ameddig főként a Közel-Keleten illetve Kínában fennál a kereslet a nagyteljesítményű blokkok iránt, addig nincs mitől tartani.

A Top Gear konzultált a BMW erőforrás-fejlesztő vezetőjével, Michael Bayerrel a vállalat 6,6 literes biturbós egységének jövőjéről, mely az M760i típus motorterében került elhelyezésre, és megnyugtató választ kapott:

„A jelenlegi generációra nézve, 2023-ig biztosan elérhető lesz a V12-es blokk!” – számolt be Bayer a Top Gear-nek.

Azt is elárulta, hogy a 2023-as év bekövetkeztével a mérnökök azon szeretnének munkálkodni, hogy a teljesítményhajhász erőforrást az éppen aktuális kibocsátási szabályoknak megfelelően tervezzék át, gondolják újra. Ez viszont merőben nehéz folyamatnak bizonyulna, de a kereslet és érdeklődés figyelembevételével érdemes volna nem mellőzni ezt a fajta erőfeszítést.

Kína adótörvényei nem igazán kedveznek az ilyen típusú motoroknak, de úgy tűnik, a vásárlók hajlandók plusz összeget kifizetni annak érdekében, hogy nagyobb szív duruzsoljon autójukban, mint a dugóban araszolók többségének autójában. Még akkor is, ha a nullszáz sprintet csupán 0,3 másodperccel teljesíti rövidebb idő alatt, mint V8-as testvére.