2019. október 31. | 11:19

A hazai márkakereskedések ráadásul további akciókat kínálnak.

Mint az most már köztudott, 2019. július 1-jétől elindult az állam nagycsaládosok autóvásárlását támogató programja. A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (GÉMOSZ) a rendszer meghirdetésekor létrehozta a „Családbarát Márkakereskedés” projektet, melyben a Bank- és a Lízingszövetséggel együttműködve igyekeztek egyszerűbbé tenni az ügymenetet a támogatásban részesülőknek. Ezzel egy olyan rendszer formálódott, mellyel az igénylés benyújtásától kezdve az autó átvételéig egy viszonylag gördülékeny folyamat alakult ki.

Milyen további előnyökkel jár a nagycsaládos autóvásárlási támogatás?

Az egyes gyártók és importőrök további kedvezményeket is adnak a maximum 2,5 millió forint összegű támogatás mellé, mellyel még százezreket lehet megspórolni, sőt bizonyos esetekben akár plusz egy millió forinttal is olcsóbb lehet a kiszemelt autó. Éppen ezért mindig érdemes a márkakereskedésekben rákérdezni, hogy a családi támogatás mellé kínálnak-e még valamilyen akciós megoldást.

A nagycsaládos kedvezmény lízingkonstrukciók esetén is működik, a Lízingszövetség tagjai egyébként egyszerűsített ügymenettel várják az ilyen finanszírozást választó ügyfeleket. Ami egyébként érdekes, hogy a finanszírozási arány a piaci átlag 34 százalékával szemben mindössze 23 százalék a családtámogatási kedvezménnyel vásárolt autók esetében. A legtöbb biztosító is beállt a sorba az akciók terén, kár esetén pedig akár soron kívüli ügyintézésre is sor kerülhet. Ráadásul már a „Családbarát CASCO” is létezik.

A július elsejei indulás óta összesen 16 580 igénylést adtak le a Magyar Államkincstárhoz, melyből 9887-et el is fogadtak. Eddig 1940 értékesítés után nyújtották be az egyes márkakereskedők a dokumentumokat a MÁK-nak, melyből 1708 esetben már a támogatási összeget is megkapták, vagyis az ügymenet teljesen lezárult. A gondokat sokszor az autók szállítási ideje jelenti, hiszen nem ritka egy-egy közkedveltebb modell esetében, hogy akár 6 hónapot is várni kell a jármű érkezéséig.

Hol veszik ezeket az új autókat?

A GÉMOSZ adatai jelenleg 39 márkától származnak, melyek segítségével elkészítették a 2019-es statisztikákat. Jelen felmérésben egy márka alatt egy telephelyet értenek. A legutóbbi, 2017-es adatokhoz képest 38 százalékkal nőttek az autóeladások, ezzel szemben az autószalonok száma csak 1 százalékkal emelkedett. A legtöbb bővítést a Suzuki végezte, melyet a Dacia és a Renault követett. Ezzel szemben csak néhány értékesítési pont szűnt meg, így 2019-ben 696 autószalon dolgozott Magyarországon. Az új járművek értékesítése összesen 232 márkakereskedés tulajdonoshoz köthető, melyek körében az egyszerre több márkát is képviselők száma tovább nőtt az elmúlt évekhez képest.

Régiókra lebontva természetesen Pest megyében található a legtöbb márkakereskedés, ezen belül is Budapest az első 141 újautó-értékesítési ponttal. A lista második helyén Győr-Moson-Sopron, míg a harmadik pozícióban Bács-Kiskun megye végzett. A legkevesebb újautó-kereskedés továbbra is Nógrád és Heves megyében található. Összességében elmondható, hogy a márkakereskedések száma továbbra sem bővül jelentősen annak ellenére, hogy az újautó-eladások egyre gyakoribbak. Ez azt jelenti, hogy a meglévő telephelyek hatékonyan dolgoznak. 

Gémosz sajtóanyag

Everymum